|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E34 med m20 motor utav årsmodell 1989. Under vinterhalvåret har den börjar dra ofantligt mycket bensin. Tyvär är min ekonomimätare trasig vilket medför att jag inte vet hur mycket denna drar. Som jämförelse kunde jag under sommaren köra cirka 37 mil på 40 liter. Nu har fenomenet dykt upp plötsligt vilket resulterat i att bränsleförbrukningen ökat till cirka 2 liter milen. Jag finner inte att det läcker ut bränsle någonstans och funderar vad detta kan bero på. Inte kan enbart kallstarter vara boven. | |
|
Hej Haft liknande problem. Kolla bränsletrycket, kan vara för högt. Du kan först kolla stiften om de är blöta och mörka, (svarta) får den för mycket bränsle. Börja med detta! MVH Ked |
|
|
Tja!Här kommer lite tips att kolla på. Börja med att göra en regäl slang besiktning på ALLA slangar till och från insuget,kolla gummi bälgen som sitter före insugsmotorn,kolla med startgas(med tomgång på)och spraya då märker du om du har något lägage,demontera tomgångs motorn rengör ock smöj,kolla även tempgivaren i insuget så att den är hel,lyssna efter ljud som du kan härleda till något läck på luft. Verkar som din bil får för mycket bensin,pga att den går för "fett",kolla även luft massemätaren. Där har du lite att jobba med. Lycka Till,hoppas att du löser problemet. Jensa |
|
|
Kolla också lambdasonden. Läs felkoder om du kan. //Magnus |
|
|
Glömde att till nämna att kika på Vevhusventilationen också. Jensa |
|
| jag förmodar att du har massemätare på din bil och inte mängdmätare!kolla så att den bränner av tråden som den skall,annars blir där en beläggning på tråden som gör att den mäter fel,skall gå att mäta upp,kolla även vevhusvent,ibland kan det tryckas upp olja som sätter sig på tråden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.