|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad kan en e39 528, m-sport paket, Touring, 1998, skinn, 16000mil, steptronic, full-servicbok, facelift , 2-ägare, svensksåld, vara värd? Skiljer det sig mycket i pris på m-sport eller inte? Vad kan vara ett rimligt pris? Tacksam för svar! "It's furious to be fast!" | |
|
75-85KSSEK i slutpris? |
|
|
M-sportpaketet fanns ej som tillval på 528 Touring så det måste i så fall vara eftermonterat och då är frågan om det är ett komplett paket eller bara den utvändiga "plasten". Prisnivån uppskattar jag att den ligger i de övre trakterna av Simons uppskattning, dvs 80-90'. ___ //Ulf |
|
|
Så alla priser man ser på liknande bilar e bara fantasipriser eller? Hittat en massa bilar mellan 100-130 000, men även en massa importbilar runt 80-100 000. Kolla på powerbörsen o blocket. Är detta ett rimligt pris(en del är inte sv-sålda heller och utan m-paket) Länk - 109 000:- Länk - 110 000:- Länk - 119 000:- Länk - 157 000:- (visserligen en -00) Svårt det där med priser! "It's furious to be fast!" |
|
|
Köpte en -00:a (523 och utan skinn) för 120´ för över två år sedan. De tidiga (-97,-98) 523 och 528 jag kollade på då fick man för en bit under 100'. Om man bortser fråm M-sport paketet så tror jag ungefär som programmer. 80-90' om bilen är fin. Som programmer skriver fanns inte det paketet -98 så frågan är vad du har från det paketet. Fronten? Inredningen? Fälgarna? De bilar du länkar till ser jag som väldigt högt prissatta. Speciellt den sista. |
|
|
Länk Den här är väl ganska lik din förutom att den ev. är importerad. Det är en -97:a men har gått lite mindre. Sen får man gissa vad M-sport prylarna och face-liften drar upp priset med. |
|
|
I detta M-paket är det M-ratt med knappar M-fälgar m66 17" M-lister M-front M-bak M-dimljus Hella xenon facelift -03 med vita blinkers Det den saknar är interiörs-alulister, sport/el-säten, gps. Har jag fel som tror att man kan få mer för en svensk än för en tysk? "It's furious to be fast!" |
|
|
magnat: prisspannet på begagnade 528:or är stort och innefattar en hel del optimister som den sista annonsen du länkade till. Utbudet av liknande bilar är stort och många är tvingade att pruta på priset för att få dom sålda. Priserna på 525 och 530 börjar också komma ner vilket gör att många väljer att lägga till några kronor för att få en nyare bil. Du kan ju helt klart pröva att sätta ut ett pris i nivå med de annonser du länkar till så märker du ju vilken respons du får. Har du flyt så är det någon som nappar... ___ //Ulf |
|
|
Du bör få mer för en sv-såld, framförallt om du har gott om dokumentation på bilen. Många är säkert beredda att betala lite extra för en sv-såld med bra dokumentation. ___ //Ulf |
|
|
Är 120 000:- ett bra eller dåligt ppris på den bil jag nämer, Ulf? Ulf: vad kan din bil vara värd? (import eller svensk?) "It's furious to be fast!" |
|
|
Pröva du med 120' som utgångspris. Du märker nog rätt snabbt om det är rätt eller fel. Tror dock att du måste ner under 100' för att få den såld men jag hoppas jag har fel. Min är importerad och jag gissar att den är värd någonstans kring 200' +/- några tusenlappar. Finns säkert någon som vet bättre ;) ___ //Ulf |
|
|
När jag sålde min fina 528-99 i höstas så fick jag dumpa priset för att bli av med den, satte ut pris under 100tkr andra gången.Det första priset jag satte vart det knäpptyst i telefonen trots facelift/xenon, bakljus osv. De som kom och titta tyckte om bilen skicket och historiken men skulle återkomma med bud och vissa bud var ju slag under bältet. Men glad att jag fick sålt den tillslut för det verkar som folk inte vill ta i E39:or med tång ens. mvh |
|
|
Det är väl högre pris på touring än sedan? Eller? "It's furious to be fast!" |
|
|
Kolla denna då : Länk är det också överpris, ni som kan lite? "It's furious to be fast!" |
|
|
Eller denna:Länk jaja man blir inte klok på detta med priser på bilar! "It's furious to be fast!" |
|
|
Den sista är väl lite "speciell" och är lite svår att värdera men priset känns spontant högt ändå. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.