AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.038

gåra prickar på lacken !

har fått gråa prickar på min motorhuv som vägrar gå bort har provat att polera bort dem för hand o rubba o vaxa men inget hjlper ..

ser ut nästan som vägsalt som frätigt eller något ..

det är små små gåra prickar..

vill gärna få bort dem för har lacken på bilen jätte fin ..

märkte det en gång när jag skulle tvätta bilen ..

Är det inte stenskott som gått igenom ytterlacken då? Och det grå du ser är bilens grundfärg?

Pärlan: Länk
går det inte att ta bort dem på något sätt då ? .. om man känner på dem . på känns dem som fruktansvärt må uppåt bucklingar . knottror ..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har du eventuellt vaxat bilen i höst/vinter o vaxet inte blivit tillräckligt uppvärmt? Inte helt ovanligt att resultat blir prickar då. Prova polera bort.... Är det vaxansamlingar räcker det med att ta nageln o testa pilla bort en bit... lossnar det så är det ju bara o köra på med en polermaskin..
har provat med nagel .. och det hjälper inte .

polering hjälper inte .. ska köra med maskin sen o se .. hjäler inte för hand i alla fall
Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
kan de myligt vis va koda eller har du stått å fått sot på bilen från nån som äldat så syran gått på för de kan bli så då

GASA MERA^^
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Har fått dessa små grå prickar vid 2 olika tillfällen, men vet bara av säkerhet ifrån vad ena gången.
Arbetade en gång i berget på Henriksdals ren.verk i Stockholm och hade bilen parkerad i bergrummen.
Fick dessa då, och det visade sig vara bergsyra!
Möjligt om du åker mycket i tunnlar kanske du fått dem där!?
Andra gången misstänker jag att det kom från en verkstad då min bil stog under en annan som var hissad på lyft,vet dock ej vad som åsamkat prickarna:
MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.