|
|
|
|---|---|
|
håller på att fixxa angeleyes på bilen och jag gick in på parkerings ljus sladdarna. nu till problemet jag vill ha bort den där fula ljus gula lampan och endast se ringarna. och tar man bort lampan eller kontakt resulterar detta i att blinkersen lyser som en idiot så mitt problem hur koppla förbi bilens system så den tror det sitter en lampa i fast det ej gör. så man endast får finna ringar | |
|
Det borde finnas angivet i din monteringsbeskrivning hur stora motstånd du ska använda dig av för att simulera en glödlampa. Jag hade visst tur när jag monterade mina ringar för jag fick inget felmeddelande. Annars är ju alternativet att låta parkeringsljusen ligga kvar i motorrummet och lysa så är problemet löst. Min bil: Länk |
|
|
Jag har dragit ut mina "hela kontakten och lagt den i lampan alltså bakom kåpan sen "tjuvat" ström från befintlig positiosljus kablage. Då slipper jag även felmeddlande från färdatorn. Sen har jag kopplat en strömbryatre på var lampa i motorrummet för att kunna stänga av vid bes sen motera in dem igen. Länk |
|
| jag kopplade ringarna på parkeringljusen, sedan plockade jag bara ur glödlampan från parkeringsljusen. Var lättast så tyckte jag. Skulle det bli bekymmer med lagen (mot förmodan) så kan man väl bara sätta i dem igen. | |
|
hmm ok hur lossar man lampsockeln då. från motorn eller måste jag montera isär lampan igen. ingen som vet det där med glödlamps motståndet istället?? |
|
| Får man lov att ha angel eyes på? Vad säger polis och sbp? | |
|
Bilprovningen sa inget om mina angel eyes vid besiktningen, om pålisen har någon åsikt vet jag faktiskt inte men ingen har stoppat mig pga det iallafall. Min bil: Länk |
|
| är ringanra vita så ska dem vara okej, men blåa tycker dem inte. Detta var iaf vad försäljaren sa till mig. | |
|
Kör med blåa DDE ringar från Länk och blivit stoppad för rutinkontroll, inte flygande utan blås och sånt. Inga anmärkningar på ringarna, bara kommentaren "schysst puts på bilen" :) Mina lyser konstant, inte kopplat till parkeringsljuset. |
|
|
Har oxå blivit stoppad 2 ggr med min inget snack om det.. syns inte så mycket på dagen. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.