|
|
|
|---|---|
|
Dimljus e28 visst är det fördraget kablar till original systemet dimljus knappen och så där... Så som jag tycker det ser ut så ska det bara vara att skruva dit dim ljusen och trycka ner ett relä och säkringar i säkringsdosan... Mvh Jonas | |
|
i min 528i -86 satt inga dimljus alls, men sladdar samt säkringar var fördragna. Bara att skruva fast och koppla fast i kablarna. Antar att det inte är så på alla E28 i och med din e28 Jonas? ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Kablarna är fördragna men det sitter inte några säkringar eller nåt relä där... Visst borde det väl funka med den knappen som sitter till bakdimljusen för det visas ju för både fram och bak på knappen... Mvh Jonas |
|
518i slow mobil |
funkar det både fram coh bak borde allt redan vara färdigt... fast jag slapp ju det, hade redan det monterat.... Full gas, jag i extas =) BMW e28 registret #154 Länk för bilder |
| Tack för hjälpen | |
| Tack för hjälpen ska testa och koppla in dom till helgen.... | |
|
Hoppas det löser sig! Själv har två knappar...en för framdimljus och en för bakdimljus. ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Jaså hu har du gjort det då... Jag har ju en annan ström brytare också då det är en lite spak typ som trycker uppåt och neråt då kan man välja dimmljus fram eller både fram och bak eller ingenting... |
|
|
Jaså hu har du gjort det då... Jag har ju en annan ström brytare också då det är en lite spak typ som trycker uppåt och neråt då kan man välja dimmljus fram eller både fram och bak eller ingenting... Det är en original sak men den som sitter där nu är bara en som man trycker in...skulle tro att det är bara två lägen på den av och på och då är det väl både fram och bak... |
|
|
Det är som ni säger allt är förberett bara att plugga in kablar, relä och säkringar. Är du nöjd med dimljusen gnesus?? |
|
rsarits |
Gnesnus: Dimljus är standard på 87:orna tror jag, jag har en 518 -87 och den sitter det två knappar på Micke |
|
Gnesus: jag har inte gjort något. Så har det alltid varit...detsamma på mina tidigare E28'or (520, 518) ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Jaja men på min bil satt det inga tyvärr *SUCK* Jonas |
|
| Alltså så är det bara ett relä jag saknar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.