|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns inget krav på befintlighet av främre sidorutor, det går alltså bra att besikta utan rutorna. Sitter rutorna där men inte kan kontrolleras kan man anmärka på detta, då föreligger det en teknisk brist eller förändring på fordonet som förhindrar kontrollen vilket stöder ett underkännande. Det finns inget krav att man vid kontrollbesiktningen måste mäta ljusgenomsläppet, det kan besiktningsteknikern bedöma utan tekniska hjälpmedel om mätare saknas på stationen. Ingen form av intyg hjälper, varken intyg om splitterskydd (vilket jag inte ens vet vad det är) eller intyg om ljusgenomsläppet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado DU E GULD!! Haha va snopen han kommer bli när jag glider in utan rutor haha Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Ja men då va jag ju bara ute och reste lite då då. Tack Jesperado. LeeRoy: Berätta gärna hur det gick och vad dom sa. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: tyvärr lyckades jag inte plocka ur rutorna :-( det verkade helt omöjligt, i min haynes bok stog det inte hur man plockade ur dom utan det stod att man skulle lämna in bilen pga att om man gör fel så spräcker man rutan, plus att inställningarna på en coupé lätt blir åt skogen... så tyvärr fick jag slita ur toningen :-( Min förra pärla :-) Länk |
|
|
ursäkta om ja kommer me en kanske korkad fråga. går det inte att köra ner rutorna å dra or säkringen? fick detta förslag när ja va å kolla priser på car clean. Mvh |
|
|
lindström83: Frågan i sig är inte korkad, men svaret finns att hitta mitt inlägg fyra inlägg före ditt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ok. my bad.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.