AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.747

Vilken toning?

Sida 1 av 2
Vilken toning är snyggast till min lila 320i coupé E36?
Mörk eller ljus eller mittimellan, kan man testa det på nån sida?

Bmw hell yeah!
Jag personligen tycker om "mittimellan" .Skulle aldrig ta "mörk".
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Om du ska tona den själv med film så tycker jag Rök är perfekt. Jag har rök-tonat och det är "mittemellan" mörkt.

DTM system och rak 6a ;)
okej, skulle aldrig tona själv, har sett misstag som jag ej skulle vilja vara med om :P

Bmw hell yeah!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag tycker att det beror på vilken färg på bilen man har! Har man mörk bil så passar mittimellan och har du ljus bil som tex dakargul så passar mörk väldigt bra.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
hehe inte tona själv säger du =P ska du ha proffsoning elelr lejer du bort det?

DTM system och rak 6a ;)
proffstoning med garanti på jobbet...annars får det ju vara! :P

Bmw hell yeah!
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
haha oo låter kanon det =) då blir det toksnyggt

DTM system och rak 6a ;)
jepp :D det brukar de bli hehe

Bmw hell yeah!
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Någon som kan tipsa om proffstoning i Halmstad området?

B M W
Wi
70
Wik
M5 -92B
Tycker du ska satsa nånstan mellan ljus och mellan. Har funderat å göra det på min E34:a och tror det kan bli rikigt snyggt sen är det ju upp till var och en men det vikiga e att man själv blir nöjd. E man duktig med Photoshop så kan man ju prova sig lite fram med olika toningar och se hur det blir.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har en solid-röd e34, den har jag mörk-mörk toning på på dom bakre rutorna och framsidorutorna har ljus toning, skit snyggt tycker jag!

Men på din coupe e36 tror jag mittemellan toning runt om skulle bli super!
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Jag har ju lika bil som dig och har Mörk på bakrutorna och rök på främre sidorutor och på boarden. Hur snyggt som hellst =) tilläggas att min bil är lackad schwarz II. mörksvart alltså.

DTM system och rak 6a ;)
Min bil är typ lila, tror rökigt blir bra för mig :P

Bmw hell yeah!
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
AAAA!!!!

var å besiktade bilen idag... har den ljusaste toning som finns!!! ändå började de gnälla å jag fick en tvåa:

*Sidoruta, båda sidor, försedd med färgat skikt

Jävla SURGUBBE!!!!!!

ursäkta att jag inte tillför tråden något men är så förbannad!!!!!!

någon som har otonade framrutor till en e36:a coupé att låna ut?? snyft!

var tvungen å skriva av mig lite...

Min förra pärla :-)
Länk
nxv
LeeRoy, besiktiga på sommaren och rutorna nerrullade, och dra ur säkringen. det gjorde jag och det gick bra. de sa ingenting om att det inte gick att rulla upp rutorna.

Bilen på G:
Länk
//Ted Andersson
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Leeroy: Ja det där är surt. Jag har oxå bråkat med besiktningsgubbarna om just detta. Och jag kom ju jättelåååångt med det...NOT ;). Det är olagligt om man ej klarar ljusgenomsläppet, punkt slut...tyvärr.

Jag "slet" av min film efter att dessutom blivit stannad av polisen två gånger samma dag! Hade dock samma tanke som dig att köpa ett par otonade framrutor och klämma dit, men men.

Lycka till / Jimmy

Min ögonsten: Länk
Le
636
LeeRoy
nxv: jag sa de till besiktningsgubben på skoj men han sa att då skulle jag få en tvåa pga av att han ej skulle kunna kontrollera saken... de kanske e bull vad vet jag :-( och tyvärr har jag en 0:a som slutsiffra så de blir lite kallt att köra utan rutor :-D

Jimmyboy: e toklack e ju proffstonat så de känns ju riktigt surt att riva ut dem :-(

hur kontrollerar man ljusgenomsläppet? dom gjorde inte det på sbp.. har läst att det räcker med 70% eller att man har papper på att det sitter där som splitterskydd..

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

Vi har ju vår expert på ämnet här inne på Ap, Jesperado. Men om jag inte har fel så ligger det till så här.

Ang. att han kan/får sätta en två pga. av att han ej kan kolla dina sidorutor pga. att du har dom nerhissade och ej fungerar att ta upp är skitsnack. Det fins ingen lag som säger att du måste ha sidorutor som fungerar. Men SBP gubbarna är ju inte dumma och fattar vad som ligger bakom ditt fel på sidorutorna och hotar dig men en tvåa oavsett.

Ang. ljusgenomsläppet så har det varit uppe minst 864 gånger här inne men lagen säger kortfattat att du måste ha ett ljusgenomsläpp på minst 70% på främre sidorutorna och minst 75% på vindrutan. Oavsett om du har splittskydd el. ej. Alla dessa intyg som många pratar om existerar egentligen inte om jag har förstått rätt. Man kan tydligen inte heller begära att de sak mäta ljusgenomsläppet, så det är SBP gubbens bedömning som gäller där.

Rätta mig om jag har fel Jeppe.

Mvh Jimmy

Le
636
LeeRoy
Jimmyboy: du skriver att dom kan hota med en tvåa men inte sätter det? har jag fel? då skulle jag i praktiken kunna åka dit på ombesiktningen utan rutor och säga att nja jag ville inte ha några sidorutor i min bil?? har jag fel? eller får jag körförbud för att jag inte kan visa att jag har fixat bort toningen??

så få tag i intyg e helkört?

YES JESPERADO kom med fakta... kan jag köra dit utan rutorna monterade till ombesiktningen? eller gäller andra regler bara för att det är ombesiktning?

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

LeeRoy: Helt riktigt. Det finns alltså inget krav på att din bil måste vara försedd med sidoframrutor. Kör du in på BP utan rutor finns det inget att kontrollera och ljusgenomsläppet är således 100% på denna yta. Även om SBP gubbarna direkt kommer att fatta vad du sysslar med så ska de ej kunna sätta en 2:a igen. MEN som sagt kolla med Jesperado det kan föreligga andra krav nu när du redan fått en tvåa på just rutorna, jag vet ej till 100%.

Så, var är du Jeppe? Hjälp oss okunniga...hehe.

Mvh Jimmy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.