|
|
|
|---|---|
|
Var på väg hem idag och hade en fin torr och lång raksträcka som lutar lite uppåt. Jag lägger i sportläget och trampar fullt från 70 km/h några sekunder efter lägger kraften av i motorn. Började styra in mot vägrenen och lägger i ekonomiläget då börja det fungera igen. Jag hade dåligt med bensin i tanken mätarn var nästan nere på reserven. Jag har nu tankat upp den men inte hunnit prova än. Kan det vara bristen på soppa i tanken och draget i bilen som gjorde att soppan trycktes bakåt och det blev nån svacka i systemet? Min förra uppställda volvo t5a kunde man knappt ha nån soppa alls i och gasa och svänga som en tok utan problem. //Per | |
|
Japp du har svaret på frågan i din text, Jag hade dåligt med bensin i tanken mätarn var nästan nere på reserven. Jag har nu tankat upp den men inte hunnit prova än. Kan det vara bristen på soppa i tanken och draget i bilen som gjorde att soppan trycktes bakåt och det blev nån svacka i systemet? Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Jag ska prova imorn när jag åker till jobbet om det uppstår igen, tycker det är lite konstigt om den ska lägga av bara för det är lite soppa i tanken, har aldrig vart med om det på nån motorstark bil jag kört. //Per |
|
|
Har upplevt samma symtom, går inte mer än 90 på fullgas. Enl. min BMW-mek så finns tydligen denna funktion inprogrammerad i styrdatorn för att man skall få någon extra km. räckvidd innan helt soppatorsk. |
|
|
joblock: Som sagt man lär sig nått nytt varje dag,, blev verkligen paff för motorn la aldrig av utan det gick inte att gasa men jag ska prova imorn //Per |
|
|
Skvalpet gör att pumpen suger luft. Att det kulle finnas någon "intelligens" med att strypa gasen har jag aldrig hört och jag har svårt att inse meningen med det. Däremot vet jag många som haft problem med trasiga tankgivare, och det har aldrig rapporterats att effekten skulle strypas. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kan intyga att det var en underlig känsla när detta hände. Motorn gjorde inte ett minsta tecken på bränslebrist typ hostande utan gick silkesmjukt men helt utan ork. Efter att ha fortsatt färden några km stannade den helt och då var soppan helt slut. Kan nämna att tankreservlampan inte varnade vid detta tillfälle. Det som talar för någon form av "intelligent" mjukvara är just att motorn gick så jämt, man misstänker helt enkelt inte soppabrist. Lasse |
|
|
Tog en omväg hem från jobbet idag och provade några accerlationer med fulltank och den la inte av, bara däcken som spann loss lite på den blöta asfalten:)) Då vet man i framtiden att det är ingen ide att ta ut svängarna om man har lite soppa i tanken. //Per |
|
| På kompisens e34 540 så börjar den att tappa effekt när färddatorn visar range 50km, alltså med lite bränsle i tanken. men endast under hård körning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.