|
|
|
|---|---|
|
Hej har just fått min nya X5 3.0D 2006 som nu rullat ca 250 mil, tycker att den drar mycket bränsle ca 1,1 i bästa fall på landsväg. Kan detta vara riktigt? | |
| Låter mycket, en 4.4 drar ju det landsväg! | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
välkommen till forumet! förbrukningen borde gå ner rejält när den är inkörd. jag har bara kört en -00:a X5d c:a 120 mil, med ett snitt på 0,99 l/mil. det var dock ytterst snabb landsvägskörning, så det kan vara lite missvisande. jag tror att din ganska fort kommer att gå neråt 0,8 l/mil, annars skulle jag åka in till återförsäljaren och be dem felsöka. min 4,4 tar c:a 1,1 vid hyfsat lugn lansvägskörning, och 1,6 i stan. sedan vi köpte bilen har vi ett snitt på 1,47 l/mil, men då är det 90 % stadskörning. mvh Johan |
| 10,6 ganska blandad körning. 05a som rullat ca 2000 mil tror jag... | |
|
Pratar vi landsväg så är det inga problem att komma ner i 0,8-0,85 l/mil!! Tror det är som dom andra säger att när den är inkörd ordentligt så kommer det sjunka för dig!! //Jocke |
|
|
Tack för tröstande råd och tipps,lätt att bli besviken när man försöker att köra lungt men ändå ligger på 1,45 blandad. men vi får tro att det blir bättre... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.