|
|
|
|---|---|
Rette |
Jag har mig en ganska otäck byngel på vänster bak på e30'n. Bild: Länk Kruxet är väl att det inte är så jäkla lätt att t.ex. banka ut den där eftersom det är så pass många linjer i chassit som är förstörda. Sedan så igenom att det inte heller är separata bakskärmar så är det ju inte heller bara att byta skärm, vilket hade varit otroligt smidigt. Jag funderar på hur jag ska fixa bucklan, om det bästa sättet är att fara och hitta sig en annan e30 på skroten och kapa den del av bakskärmen man ska ha och sedan svetsa dit den på bilen. Eller om det går att banka ut bucklan, men då har iaf inte jag varken kunnskapen eller verktygen för att ta ut en sån byngel. Om någon har tips på hur jag ska göra eller vet av nån som skulle kunna fixa detta så får man ju gärna skriva i tråden. Sedan är det ju inte heller så lätt att hitta en annan e30 att kapa ifrån eftersom dom skiljer sig ju bak vid lysena från före och efter -88. Men som sagt, tips är välkommna! |
|
Ja skulle tipsa om skroten försök att hitta en helt ny bakskärm och det såg ju ut på bilden som om bakre kofångarna va lite krokig oxå! // Jimpa |
|
Rette |
mjo, men en "bakskärm" finns ju som inte att hitta. Då måste jag ju kapa från en hel bil. Frågan är vad dom ska ha för de |
|
nämen visst går den där få ut! Det är ju bara att börja knacka, men sen kommer du ju att få snygga till det lite med spackel och lack. Det är ju ändå betydligt enklareän att börja byta bakskärmar... |
|
| varför skulle du inte kunna hitta en bakskärm på skroten? är väl bara att åka runt till närliggande skrotar och se om dom har någon e30 med samma färg kanske du till och med slipper lacka om den om det inte skiljer allt för mkt på nyansen? | |
Rette |
Racing-jimpa: För det första så har jag redan varit runt på alla skrotar i Umeå och kollat runt och inte en enda har en e30 ståendes. Sen kollade jag på lycksele bildemontering och dom har ett par men de är av annan årsmodell. Men visst, klart det går att få tag på, men då får man säkert vara beredd att betala en del också :/ |
|
jaha okey ja då vart det ju en annan femma trodde inte att du hade kollat skrotarna än ;) men du kan ju kolla typ www.laga.se och söka efter din del vet inte vad fraktkostnader blir men där har du tips iaf =) hoppas det löser sej // Jimpa |
|
Rette |
mjo, sant sant.. Tackartackar |
|
Slipp rost och besväret att kapa loss från någon gammal skrotbil, det finns ju nytt... Länk |
|
Rette |
mr.christian: Hehe lite rost är jag inte rädd för :) Dessutom orkar jag inte lägga ut 2000 kr på något som ändå inte går att byta :) Men tack för tipset ändå! |
|
Rette: Mitt tips är att du plockar bort bakljus samt stötfångare. Sedan är det bara att börja gå lös med hammare och kloss. Bara du får ut bucklan hyfsat, så du har den ungefärliga formen. Sedan spacklar du ytan till att bli rak och jämn. Efter det lackar du om hela skärmen, alt. bara runt området där bucklan var. Betydligt mindre omständigt än att kapa ur hela bakskärmen och byta denna till en ny. Samt mindre risk för rost. Det är ju större risk att det rostar på ställen som blivit svetsade förut. Pärlan: Länk |
|
|
Rette här kan du kolla Länk Mekonomen plockar via dom. Mvh Danne |
|
Rette |
Carl L: Jo jag tror det blir att pröva göra som du och många andra säger. Att testa slå ut bucklan för att sedan spackla och lacka. Daniel.F: Mjo men jag tror att beställa nya delar är inte så aktuellt, tack ändå! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.