AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
723

varv/ekonomi/temp mätaren funkar inte kan det vara jordfel?

ch
26
chrille124
BMW 518i -88
Tjenare nu tror jag min bil har fått tokspel i alla fall.
jag har en bmw 518i e28.
problemet är att inte tempmätarn/varvräknaren/ekonomimätarn funkar. Dom slutade alla 3 fungera efter att batteriet hade laddat ur, lämnade bilen till en verkstad och det dom kunde komma fram till var att mätarna var trasiga för det går tydligen ström fram till tavlan. Men har lite svårt att tro att 3 mätare skulle gå sönder exakt samtidigt lr??? dessutom såå när jag vrider om nyckeln till tändn. till första läget som slår på stereon så hoppar varvräknaren till.
När jag pratat med nåra polare som är kunnigare än mig själv så pratar dom att det kanske skulle kunna va jord fel. Finns det fler jordar än den som sitter på batteriet? i så fall var???
aja tacksam för allla svar om det äör någon som tror det kan vara nå annat också/mvh Christian

Visa användare
111
EBS
520i -88
Vill minnas att det finns nån krets i instrumentet som kan gå sönder och då får du just det felet.

Sök lite så borde du hitta nått.
ch
26
chrille124
BMW 518i -88
är det si batterierna du menar?
Visa användare
111
EBS
520i -88
Jo tror det är dom...
Pe
147
Peps
BMW 520i -89
Chrille124: Alla gånger att det är si-batterierna! När de har lagt av blir det precis som du beskriver / Peps
Visa användare
21
T-TOP
320 2005 e90
325xi 2007 e92

Jag tror att det är ett jordningsfel bakom mätarna, det hade jag på min 528 E28, bensinmätaren la av, så jag frågade på BMW och där fick jag rådet att dra muttern bakom mätaren. den funkade direkt efter det.
Wh
187
Whalle
523i touring-00
Tror oxå på jordfel. Har varit ute för det på någon tidigare bil jag ägt.

/Whalle.
ch
26
chrille124
BMW 518i -88
Hmm ok jordfel kan det vara också säger ni dum fråga var sitter jorden någonstanns då???
ch
26
chrille124
BMW 518i -88
btw ska väl försöka byta dom där batterierna i hlgn så får vi se kanske räcker det också... tack för inläggen så här långt/mvh Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.