|
|
|
|---|---|
| Hejsan, byte vattenpump och termostat på min 535:a för ett tag sen. Har luftat systemet ett antal gånger. Bilen kan gå bra ett par dagar, sen går tempmätaren upp och det kommer bara kalluft. Har ett jättehögt tryck på alla slangar och i behållaren. När jag öppnar luftningsskruven kommer det vätska. Vad kan det vara för problem, ett par bra tips ber jag om. Inte att jag ska lufta mer, har luftat så mycket det bara går.Något måste ju vara trasigt.Tacksam för svar. | |
|
Tja!!Du har inte fel på kylsystemet,lägg lite energi på att söka felet på "Värmeventilerna" och ev cirkulationspumpen som sitter ihop med ventilerna,dom förser kupen med önskad varmluft,det går en elektrisk impuls från vredet på instrument panelen till värmeventilerna att öppna och stänga flödet till önskad temp. Sök under "Mekartips" på detta forum,finns bra beskrivning på hur du går tillväga,samt bra bilder,om hur demontera samt monterar tillbaka ventilerna. Det brukar vara ett vanligt fenomem på E34 modellerna. Lycka till Jensa |
|
| Värmeventilerna fungerar. Det lustiga är att den kan fungera en hel dag, men sen nästa dag så kommer det värme en stund sen kommer kallt sen sticker tempmätaren. Känner man på slangarna i motorutrymmet så känns dem som om de skulle sprängas. Hoppas det finns några bra tips här på forumet. | |
|
Jag har en 525i -92 har samma fel istort sett ibland finns det värme och ibland inte men det går alltid att få värme om man vill men man måste varva det til typ 5000 rpm dåkommer det värme ett litet tag ´... Jag är även tacksam för svar på detta fel Tack på förhand MVH Johan |
|
|
Tja LT!!Prova att dränera hela kylsystemet en dag,så att du får ur all kylvätska,sedan häller du tillbaka vätskan,sammtidigt som bilen går på tomgång,(kolla hur mycket kylvätska systemet vill ha)då märker du att mänden stämmer,lufta sedan ur systemet regält. Kan hända att det sitter en luft ficka inne i värmepaketet,då kan de vara svårt att få ur det om du luftar lite grann. Kan givetvis vara termostaten som spökar också. Koka den på platten hemma med en termometer så ser du när den öppnar å`stänger,eller köp en ny direkt å`byt. Jensa |
|
| Hejsan. Imorgon ska jag dränera hela systemet och byta termostat. Hjälper inte det, så lyfter jag toppen och byter packning. Kan vara att den gått mot avgassidan. Men hoppas att man slipper att lyfta den. Det kan ju dra med sig mer. | |
| Go kväll. Nu äntligen funkar värmen som den ska. Bara att konstatera att nya delar också kan vara trasiga. Så nu blev det en termostat från bmw istället för mekonomen.Lille thom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.