|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hejsan . . .Har en liten fråga . . . åker på M5 3,8 fälgar, har just nu 235/45 17 . .funderar på att gå upp till 245/40, men jag undrar om dessa kommer att ta i skärmarna bak . . . ?Bilen är inte sänkt.Vad åker ni på för puckar . .? mvh Kristian | |
|
Jag kör med 255/40-17 bak på min 540:a och det är inga problem alls och det är faktiskt en av BMW godkänd standardstorlek på den. Dessutom är den sänkt (M-chassi) så det borde ju inte alls vara några problem på en osänkt E32:a... Men fram kanske du ska behålla 235:orna (jag har det fram på min) den blir lätt väldigt spårkänslig annars... |
|
|
Jag har sett en 750i som hade 285:or på bak. Det tog inte i något. Bilen var inte sänkt. Jag tror jesperado på forumet har 295:or, så det går det med. //Schnitzer |
|
| jag åker 265/35-18 på min m5a och den är sänkt och det är inga problem, men det är på det är inte mycket plats över. | |
|
255/40-17 funkar fint!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Åker oxå på 255/40 -17 med sänkt bil och det funkar perfekt , finns plats för mer. Åker med 245'or fram men skall bytas till våren mot 235'or pga att det blir så mycket skitsprut på skärmen... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.