AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
586

323 e30 stendog

ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Har en 323i -84 som stendog från tomgång härrdom dagen..
Innan det har den "hostat" till några gånger samt dött en gång, men då var det bara att starta..
Nu när den vägrade starta såg jag att en luftslang spruckit och hoppat loss från ett t-kors.
Slangen går nerifrån en "gren" på motorn till båda sidor om insuget?.. Vevhusventliation? I vilket fall som helst så har ju motorn dratt en massa tjuvluft därigenom. Kan det ha med det att göra?

För övrigt så bytte jag en läckande bränsleledning i motorn för nån vecka sedan.. En vän tipsade mig om att om jag inte satt fast den ordentligt med slangklämmor så kan den suga in luft i bränslesystemet vilket gör att bilen dör?..

Förslag på vad jag skall göra, någon?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Börja med att byta de defekta slangarna och se till att du monterar dit de nya korrekt.

Att bilen tvärdör kan mycket väl bero på att de drar tjuvluft. Angående bränsleslangen, luktar det bensin i motorrum/kupé? Kan vara väldigt farligt att köra så. Så se till att köpa nya slangar och byt, kontrollera med startgas. Tomgången ska höjas och du ha läcka, då är det bara byta slangen där du märker att tomgågen förändras när du sprayar startgas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.