|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder och vad har gjorts med motorn? Skulle vara kul att veta, modell spelar ingen roll bara det är en E36:a vi pratar om. Anledningen till att jag skriver är att jag har en som gått 20496 mil och den rullar utmärkt. Termostaten har gett upp nu så ett termostat och vattenpumpsbyte väntar men annars är den tipp topp. Har även "flushat" motorn i somras, inget tickande eller missljud alls. Otroligt fint går den maskinen. | |
|
16200mil :P Bmw hell yeah! |
|
|
min fd 325:a -93 hade 11.000 mil på mätaren förra året (tyskimport, tvivlade på den mätarställningen) Nuvarande 328 har gått 14.800 mil. |
|
| 26200 mil motor 12 00 mil. | |
| Går kanon vill jag tillägga i växellåda mm. | |
|
När jag sålde min 325i coupe-94 för något årsen hade den knallat ca. 25.000mil, bytte bara slitdelar under de 10.000milen jag ägde den såsom spindelleder, bussningar fram/bakvagn, va-pump samt en kedjespännare.Annars den bästa bilen jag haft saknar den imellanåt en riktigt kompis man kunde lita på i alla väder den starta jämnt och var på bra humör :) mvh |
|
|
Min tidigare 325i -92 hade gått 30 000 mil när jag sålde den. Vid ca 24 000 mil sprack toppen på den, så jag bytte till en begagnad. Det enda mätbara slitaget på den gamla toppen var ventilskaft och ventilstyrningar, men det var ändå ca 80% kvar innan byte rekommenderades. I övrigt bytte jag en tändspole runt 15 000 mil och kol i generatorn runt 20 000 mil. Annars gick den alltid perfekt och utan missljud även vi 30 000 mil. Min nuvarande 320i -98 har gått 19 000 mil. Inget har gjorts åt motorn och den verkar fungera som ny. |
|
|
Gick den varm när toppen sprack eller hade du helt enkelt kör rätt hårt med den så den gav upp? Har också lyckats köra sönder en topp, eller packningen men det berodde på överhettning - vattenpump. Även en 325i dock 91:a. Packning blåst på 4 ställen toppen hel. |
|
| Min har gått 19650 mil. Går fintfint. | |
|
Min har rullat 18500 mil på mätaren. Importbil så man ska inte lita helt på det. Känns helt okej i motorn. Dock så är synkringen till tvåan inte som ny. Men lägger man i växlen försiktigt och inte rycker i spaken så är det absolut inga problem. Min termostat har också gett upp, men de går ju i sönder ibland på alla bilar. I stort sett ingen rost, bara ytterst lite på bagageluckan, vilket verkar vara standard på e36. Absolut inget som syns mer än när man är riktigt nära som när man polerar. |
|
|
Sålde min 325i i vintras, då hade den rullat 21500 mil. Ungefär 2000 i min ägo. Inga problem what so ever gällandes motorn. M50 är ganska skottsäker /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Min 325ci -93 har rullat 13000 svenska mil. Gar kanon forutom att 2ans synkring borjar ge upp. | |
|
19800 hade min bil gått innan den såldes i okt-05 Daniel -AUTOKONSULT- |
|
| Det står 19500 mil i mätaren på min bil. | |
|
Min har rullat 22500 mil, går hur fint som helst. Min bil: |
|
TobbeBMW |
27 500 mil, går utan ett missljud. Bara bytt vattenpump o temostat på den. Tänker åka på långsemester med den i sommar. Tvivlar inte på bilen även då den gått rätt långt. |
|
MD: Nej min motor gick aldrig varm. Däremot gick den ofta väldigt hårt, men det är ju ingen anledning för den att spricka. Jag hade nog otur helt enkelt. |
|
|
Ca 18000mil. ___ E36 325i "CSL" E30 318i "VBE"- Vinterbil-ED |
|
|
Min 328 har rullat ca 15700mil och går som en klocka. Tjejens 325-93 har rullat ca 24000mil och den går också fint. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
| Min har snart rullat 7000 mil, är en 328iM -98. | |
| 19500 går kanon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.