AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.179

Felkod på tyska

Hej alla, fick nyss en felkod, som vanligt så har man inget papper att skriva på ute i bilen, men det kan ha stått nåt liknande som kennschniel prufen, dock inte säker på att det stod så, men vill minnas det.

Samtidigt så har min acc blitt mysko, spelar ingen roll om jag kör 16 grader på båda sidor, så sprutar det varmluft endå, med snöflinga av/på och cirkulations knappen av/på.

Har koden kanske med ac'n att göra?.

BMW E39iA -97
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
seffe: Det är en lampa till nummerskyltsbelysningen som är trasig.. Alternativt har det ärgat i anslutningarna till lampan..

Det med värmen verkar mysko.. Gäller det även när du har kört länge så att bilen är varm i kupén?

Mvh Elias

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
Clintan: Ja den fortsätter spruta ur sig varmluft, det hände dock för första gången idag(28:e), jag använde bilen tidigt imorrse, då var den inte så, men senare på dagen så märker jag efter ett par mils körning att det blir rysligt varmt i bilen, och att det inte blir nån skillnad fastän jag ändrar ac'n på alla möjliga sätt. Kanske nåt spjäll/spjällmotor som hängt sig? nåt relä?
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
seffe: Vet ej tyvärr... Du får söka på forumet å se om det är nån son har haft liknande bekymmer...

För du har den väl inställd på "Auto" ?

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
oftast på auto, men även riktad värme på nån utav dom 3 pilarna (ruta/kropp/golv) ibland.

Japp ska forska vidare i problemet.
Ma
30
Mathias-79
525i Touring -94
Låter som problem med värmeventilerna. Sök på det. Jag kan tyvärr inte så mycket om problemet. Mathias.
m-
331
m-b
Bmw X4

Porsche 911 Targa 3.0SC
Den har inte lite eget liv då så ibland är det full fräs å ibland inget och växlar runt lite får då e det troligen fläktmotståndet se mekartipps
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.