|
|
|
|---|---|
|
Har noterat att det finns ett flertal X5:or till salu på mobile.de till löjligt låga priser. Från 10000 Euro. Det är tråkigt att det läggs in så många "lur-annonser" så det är svårt att få en uppfattning om vad de "riktiga" bilarna kostar. Gemensamt för alla billiga är att de är privatpersoner, ibland med märkliga namn eller så står det bara ett mobilnummer. Förmodligen är det väl typer som försöker få någon att lägga handpenning på en bil som inte finns... /Gustaf | |
|
Med tanke på att det fortsätts läggas in den här typen av annonser så måste det ju vara någon som går på lurendrejeriet. ___ //Ulf |
|
|
Rakade precis ut for detta i jakten pa en Boxster S. Hittade en bil pa mobile som sag perfekt ut, ratt farg och ratt utrustning. Dock var priset alldeles for lagt sa jag mailade for att uppmarksamma "misstaget" och bad om det korrekta priset. Till svar fick jag nagat besynnerligt trams: ------------------------------------ Hello there Sir. The car advertised was purchased from Germany and was delivered to my address in England. The car wasn't used for a lot of miles since it has steering on the left and driving it in the UK is pretty difficult. I can assure you that everything is in excelent condition and that it never had any accidents. No paintjob or body work required. It was kept inside my garrage almost all the time and I've never smoked inside. I have decided to sell it for 9,200 EURO because it is very hard to drive it here. I can deliver the car to your country and I will agree to let you test it and inspect it for a few days just to be sure it runs as good as it looks. I am going to use EuroCarMovers for delivering it and I will pay the shipping and insurance fees. I've used them in the past (to get the car delivered to me) and they are very reliable and fast - I'm also using them because of the discounts they make. Shipping will take up to 3 days until the car is delivered to your door. There is no need to pay me directly - you will send a small amount (up to 30%) to the shipping company since the car is already with them. If you decide to buy the car, you need to go to Länk (the register page is Länk and register with the address where you want to receive it. Also please forward me your address details so I can make all the arrangements. When everything will be completed we will receive a tracking number by email and we will be able to check the status of the delivery. You will have 5 days to keep and test the car and if you decide to keep it you will need to pay the rest of the money to EuroCarMovers. If you decide not to keep it you will get the advance back, and I will get my car back. This is a very safe and fast way to deal so please let me know if my terms are acceptable and we will arrange something as soon as possible. Thank you and looking forward to hearing from you. --------------------------------------------------------------- Jaha, det ar sa svart att kora med ratten pa fel sida att jag desperat maste salja den till det facila priset av 9200 EUR. Jotack, det later troligt. Valdigt hjalpsamt att skicka bilen fram och tillbaka for att jag ska ta en titt ocksa. Forstar inte vem som kan ga pa detta, men precis som du sager 'programmer' sa ar det uppenbarligen folk som gor det. Snalhet gar fore vishet? Kristian |
|
Helga |
Exakt detta har en del gått på och bl.a annat betalat frakt mm. //Helga |
| Exakt detta brev fick jag oxå skickat till mig när jag frågade om en m3 för några månader sedan... | |
|
Hej! Fick oxå ett likandande svar, dessutom så skickade dom en bild på ett pass som skulle föreställa säljaren.Jag skrev tillbaka att jag kunde själv komma o hämta bilen i England.Då fick jag inga fler mail från dom..... |
|
| Har sett dom där annonserna och varit i kontakt med Mobile. Dom bekräftade att det var bluff men kan inget göra eftersom varje säljare själv lägger in sin/sina annonser. Det är bara o vara uppmärksam! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.