AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
671

Värdering 730ia -91:a

Vad bör en 730ia -91:a kosta som har rullat ca 30-35000 mil? Bilen är mkt fräsch och välskött och ser inte ut att ha rullat mer en max 10-15000. Har inte kunnat finna någon rost alls, vare sig i kaross, golv eller bagage. Inredningen är helt felfri och i grått tyg. AC:n fungerar och motorn verkar frisk. Nya däck och nytt avgassystem. Import i början av nittiotalet.
Glömde kolla serviceboken men vad bör priset vara om vi utgår ifrån att den finns och är korrekt ifylld?

/Martin
Länk
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
svårt att säga eftersom det som avgör priset på en sån bil handlar mycket om hur mycket köparen är intresserad av just en sån bil.7ser e32 kan man få från ca 5000kr upp till ca 25 000 beroende på skick,bilen är ju inte precis lättsåld,så det dra också ner priset,
20 kanske ? 25, under 20 finns det nog inte mycket att hämta och över 25 bör du kunna finna en ok med v8.

Lite osäker faktiskt.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
20tkr plus minus 5tkr, gissar att den inte är fullservad utan självservad de sista åren.

mvh
Nä, jag vet. De är i princip döda på marknaden, 3 liters sexan gör nog inte saken bättre heller?!
Men kanske ändå någon som har ett riktvärde. Bilen är verkligen fin.

/Martin
Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Om den är fin så får du sätta ett tak på vad du kan tänkas betala för bilen, börja med ett längre bud så brukar man mötas en bit på vägen. Betalar hellre själv 5tkr extra för en bil som jag slipper bråka med rost osv.

mvh
snabba svar här ser jag!

Jag har tittat på ett par 735:or och en 740 som alla varit 91:or och 92:or och gått mellan 24-30000mil. Dessa har varit i sämre skick än den jag hittade nu men ändå annonserats för 34-38000:-

Frågan är hur mycket priset dras ner bara för att den har lilla motorn. Men den kanske ska ligga någonstans runt 20-25000 precis som ni säger.

/Martin
Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är väldigt många som övervärderar sina gamla 7:or. Se denna tråd:Länk

Priset bör ligga under 20", det är ju en långmilare dessutom. Det beror på vad köparen är villig att betala men några fantasipriser är det inte frågan om, gamla 7:or har nog inget direkt samlarvärde än, till skillnad från gamla sex serien som har mer samlarfaktor än gamla 7:an.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.