|
|
|
|---|---|
Njuren |
Körde igår med FH igång och närmade mig en bil som ja var tvungen o köra om. Gasade med pedalen upp till 120 och släppte sedan gasen och blev förvånad över att bilen fortsatte hålla föregående hastighet (110). Alltså slapp jag trycka på plus-knappen igen=) Vad kan man mer göra med farthållaren? BMW - i nöd och lust? |
|
Slår du av farthållaren så håller den senast lagrade hastigheten när du slår på farthållaren igen.Om du inte slår av tändningen emellan. Keep Your Distance! |
|
|
Du kan stänga av den med I/O ;) Nej, mer kan du inte göra om det inte är ACC du har :) /Manray/ |
|
| jag har märkt att om man t,ex måste bromsa in för att bilen framför ska svänga eller nåt så räcker det att trycka på knappen ovanför I/O (den med mätaren som en pil pekar mot) så gasar bilen upp sig själv igen till den hastighet som var innan inbromsning och stannar där.... :) | |
|
+ spara nuvarande hastighet / öka hastighet - minska hastighet i/o slå av/på farthållarna (hastighetsmätarsymbolsaken) återgå till tidigare sparad hastighet farthållaren kopplas ur om du bromsar, kopplar eller antisladd/antispinn systemet får jobba. |
|
| hehe..hmm :) ville bara förtydliga det roliga med när bilen gasar helt själv utan ens + knapp tryckning....hihi | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.