AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.142

Rostlagning på garantin

Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Hej!
Eftersom att min rostskyddsgaranti går nu i februari ska jag åka in till Bmw i veckan och försöka få dem att fixa iordning rostbubblorna vid tanklocket.
Finns det fler undangömda ställen jag borde kolla på?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Syna bilens dörrar på insidan med ficklampa, kittskarvarna kan ha börjat "ådra" sig. Bagageluckan är ofta angripen rost, likaså insidan av huven. Du har 6 års garanti på dagen, Bmw är hårda på detta så skynda på, så du inte blir blåst på rostlagningen av fågelbadet innanför tanklocket.

Annan tråd om rost>Länk

mvh
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Tack för tipsen.
Bakluckan har jag redan bytt, för ett år sen. Men ska kolla under dörrarna.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Är det inte så att rostskyddsgarantin endast gäller om man har haft bilen på BMW årligen för kontroll av rostskydd eller servat den årligen hos dom?
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Bilen har alltid servats på Bmw iaf. och när jag skulle byta bakluckan var det inga problem. Men jag tror som sagt att det är svårare att få något bytt om den inte är servad på Bmw.
Någon annan som vet?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Fick själv saker åtgärdade av Bmw och jag servade själv de sista gångerna.

mvh
Visa användare
42
bebban
525 IM -01 Imolaröd 325 ix-90
lämnade in min i somras för bakluckans nedre kant dom tog hand om det på en gång böt även huv för dom menade att det va mycket sten skott på den tog tid pga färgen som han på stod va svår att få bra men fick tillbaka den i super skick.
så nu i julas så va jag och tvätta bilen ock såg då att klarlacken släppt på huven ringde bmw och dom sa att det bara va och komma in med bilen
när vi kollade så har det även kommit rost i tank luckans skarv på insidan
men det va inga prob. med andra ord väldigt bra service men synd att dom ska rosta tydligen finns det inga rost fria bilar som börjar bli några år.
hoppades på denna men..
mvh joker
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
bebban: Vilken BMW handlare var så snäll mot dig så dom även tog en stenskotts skadad huv på garantin? Det var inte så att huven hade rost som du inte sett? Min bil har också stenskott.....;)
Visa användare
42
bebban
525 IM -01 Imolaröd 325 ix-90
det va nog rost på den gamla huven men som en annan har gnidit på den så tycker ja de e tråkigt att det rostar.
BMW i bollmora
Vantage
Kolla främre delarna av Tröskellådorna, där är min 98:a angripen + I nedre hörnet av skuffen/ utsidan mot bakluckan alldeles bredvid bak-ljuset.
Vänster sidan ( Förarsidan ).
Sedan så har den svarta mittre dörr-stolpen släppt sin svarta färg och rost angrepp börjat ( 3-4 mm i diameter ).
Jag har kört ca 30 000 mil så naturligtvis slits våra pärlor av saltets inverkan.
Bilen har klarat sej onormalt bra om man ser till mil-antalet tycker jag.

Vantage
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.