|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Ibland blir man lite nostalgisk. Nyss dök den första E39:an jag köpte upp till salu på börsen. Det är en 523:a 1997, som faktiskt var svensksåld. Jag köpte den redan -99 om jag minns rätt, och den hade då rullat 15000 mil av en ägare. En riktig långmilare! Nu verkar den ha gått desto mindre, bara 1000 mil per år, men å andra sidan verkar ägaren ha kostat på med ett M-paket och vita blinkers som inte satt där när jag hade den. Den verkar dock ha samma 17" som satt på när jag sålde. Lite lustigt att hjullager är bytta igen, de bakre byttes på garantin precis när jag köpte den på 15000 mil. ser hur som helst jättefin ut, faktiskt finare än när jag sålde den. Jaja, ett helt meningslöst inlägg, men jag tillhör dem som tycker det är kul när mina gamla bilar dyker upp någonstans.... mvh Johan |
|
Är det denna? Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Alltid kul att se sin gamla bil helst om den har blivit ompysslad och fortfarande har ett fint skick. mvh |
|
Njuren |
Sålde en bil i sommras och jag var första ägaren (import) Nu har bilen redan haft 7 ägare enligt VV! BMW - i nöd och lust? |
|
Är antalet ägare enligt VV ngt att lita på? Anger inte deras siffra bara hur många registerutdrag som skirvits ut. Jag vet att på de gamla registerutdragen vi hade här i Finland så kunde man se hur många som varit utskrivna, visst ger det en liten uppfattning om bilens historia men den kan åxå ljuga en hel del. |
|
| Vilket högt pris för en långmilad 97:a med eftermonterad "M-pkt". Men snygg färg och "rätt" utrustning gör väl bilen eftertraktad. ;) | |
jupp, det är den bilen. jag tror väl inte heller att han får ut de pengarna för den, men å andra sidan är bilarna förvånansvärt mycket dyrare uppe i norrland. han borde få runt 80' tack vare M-paketet, tycker i alla fall jag. bilen hade enligt bilregistret 7 tidigare ägare, men den kan inte ha haft mer än 4 st riktiga ägare med tanke på att killen som jag sålde den till fanns kvar på faxutdraget. en kul (?) grej med bilen var att jag fortfarande minns hur den luktade invändigt. jag tror att första ägaren använde något slags rakvatten eller parfym, vars lukt satt kvar så länge jag hade den. eller också så har BMW en "lukt" inbyggd i bilarna. Mvh Johan |
|
hehe...såg 2 av mina gamla s2:or ute på blocket för några veckor sen... Nu finns dock bara en kvar där.. Man blir nostalgisk..mkt minnen:) stefan |
|
egentligen är bilen inte alls speciell, men det var första gången i mitt liv jag hade råd att köpa en 2 år gammal "lyxbil", som E39 faktiskt var (är?). innan dess hade jag bara åkt runt i äldre och billigare bilar, och 150' som jag betalade för den var vansinnigt mycket pengar för mig. numera behövs mycket värre bilar och prylar för att uppnå samma känsla som när jag köpte den.... mvh Johan |
| Två år gammal E39 för 150 papp. Nu så får man dubbla den summan för en E60. Fast det finns undantag, eller? ;) Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.