|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag haft bilen inne på verkstad, då växelådan gett upp, dte är en 520 e28. Jag köpte en begagnad växellåda som skulle hålla "mycket bra skick" Och så lämnade jag in bilen på verkstad för byte. Idag så blev bilen klar och jag gör en resa på 3 mil, när jag kommer fram så börjar lådan låta mer och mer som en rallybil, typ rakskurna drev. När jag sen växlar ner till trean så börjar den vina och tjuta som fan, så mycket så att folk vrider på huvudet. Jag har provat, och den låter så på alla växlar urom fyran. Vad tror ni är det växellådan som från början var kass, eller har dom monterat den fel, eller rentutav glömt att fylla på olja? Den låter alltså på alla växlar utom fyran och som mest på trean och har man trean i så låter det ytterligare om man trycker spaken framåt och man känner det i spaken med. | |
| Oj, det var inte alls roligt.Det bästa du kan göra det är att åka till de igen och be de ta en titt. | |
|
Kass växellåda kanske..Men det jag tror är att det inte finns tillräckligt med olja .Har varit med om exakt samma en gång i tiden med ett annat bilmärke.Och ja den skar ihop så det skrek om det.Demonterade och kollade upp lådan.Helt snustorr och 3000kr fattigare :( hjorten |
|
| lagren eller nåt drev på bottenstocken som är kass!anledningen till att det inte låter på fyran är att kraften inte går ner i bottenstocken och upp igen vilket den gör på dom andra växlarna,fyran är direktväxeln=går rakt igenom huvudstocken!om jag inte minns fel sist jag renovera en låda. | |
|
Den var tom på olja! Skönt att ansvaret ligger på dom och att lådan som jag köpt privat inte var paj från början. Dom har fyllt på olja nu, ska köra med den till måndag om ljuden inte borta då så byter dom ut den. Den låter frotfarande men inte alls lika mycket |
|
| se till att få en ny låda!!köra utan olja sliter rejält på grejorna!även om den har blivit tystare blir den inte helt bra igen! | |
| Jo jag kan tänka mig det. Passar en låda från m20 b25 på min m20 b20? | |
| Jag är inte helt hundra, men jag tror att lådan från M20B25 är 5cm längre. Skaffar du kardanen från den bilen också, så skall det dock passa. Men som sagt, jag är inte helt säker | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.