|
|
|
|---|---|
|
När jag lägger i backen långsamt så går säkringen. Alltså elfelet är av sådan karaktär att backljusen funkar när backen väl ligger i, men det är precis när jag lägger i backen som säkringen går. Detta är irriterande då bensin och värmemätaren sitter på samma säkring. Jag har skruvat ur backljuskontakten och mätt på den, den funkar fint och har inga jordfel. Det märkliga var att det stod Volvo på den. I övrigt så undrar jag varför den har 3 stift. | |
| ..glömde tilläga att det är en 518i med den 5-växlade lådan | |
|
Hej det ska vara 2 stift! Volvos 3 stif passar på BMWs lampor men denne maåste ha sutit på en 245 tror jag... Parkljus+bromsljus i ett... Byt ut dom! Ta från t.ex. dimljus... MVH Grabber |
|
| ...Nu är det ju backljuskontakten som sitter på växellådan jag pratar om. Den är så vitt jag vet aldrig bytt på den här bilen. Och det går 3 sladdar från de 3 stiften på denna kontakt, vad som förbryllar mig i det här läget är att jag har för mig att en backljuskontakt vanligen har 2 stift. | |
|
Ok det var det du menar... När jag bytte kopplingen då jag hade E28 var det 2 sladdar så vilket är vilket nu? Kanske en till varje lampa???? Det är bäst att du tar o mätter spänningen på dom... |
|
| när kontakten trycks in så sluter den,alltså ström in på ena kontakten och ström ut på den andra!tror jag!!! | |
| Jo jag mätte upp kontakten och konstaterade detsamma, men varför gör den det? Är det för att rapportera att backen INTE ligger i oxå? Beställde dock en ny kontakt från AD-center och fick en 2 stifts med fel gänga. Så nu undrar jag om det finns fler kontakter på växellådan och att jag kan ha tagit fel kontakt. tillexempel att den jag skruvade loss hör till motorstyrningen eller ngt i den stilen. | |
| länge sen jag rotade i dom regionerna,kommer ej ihåg mer tyvärr!nån annan? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.