|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa batteriladdare, och tvekar mellan Ctek Zafir 90 och Onyx. Förstnämnda uppges passa för batterier upp till 90 Ah. Sistnämnda klarar upp till 225 Ah, men är betydligt dyrare. Jag har 110 Ah i 740:n. Kan man ändå snåla med en Zafir? Finns det några negativa konsekvenser med en lite för liten laddare (förutom det uppenbara, att laddningstiden blir längre)? | |
|
Länk |
|
|
Jo, jag har surfat runt på deras webbplats men hittade inga definitiva besked. Det fanns en sida med den lovande titeln "Rätt storlek på laddare": Länk men där sägs inget uttryckligt om nackdelar med för små laddare, utöver laddtiden. Tror att jag satsar på den mindre modellen trots allt. |
|
|
Köp XS 3600 den fungerar utmärkt till 110 Ah. Om du läser på länken nedan ser du att den kraftfulla varianten av laddare till batterier upp till 90Ah. (XS 3600) är den bästa för de vanliga behoven. Jag har en sådan och laddat ett batteri på 105 Ah med utmärkt resultat! Se: Länk Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.