AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.250

Montering av m-paketlist E34

visse00
Hur ska den nedre dörrlisten på e34 m-paket monteras? Ska den enbart skjutas in??

Mvh Robin
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Vet inte riktigt hur det är på e34 men på mon e36 så sitter dessa med plastclips.

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Den längst ner, som är lackerad i bilens färg? Den ska slås dit, slå så hårt du kan, och sedan ytterligare lite, bör vara en ny list, beggade brukar inte fungera så bra.

Mvh Stephan
visse00
Stephan735i:

Ja det är den som sitter längst ner PÅ dörren!

Den ska slås dit underifrån eller? Börjar man med fördel längst fram eller bak?

Vill inte ha paj den för den är ny! =)
om du har tagit lös dom andra så ser du hur dom andra ska sitta.
när jag satte dit mina på min förra bil så tryckte jag först fast den där fram och sen slog jag bara upp den med handen eller nån mjuk hammare. typ gummiklubba.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
När jag bytte dessa lister på min förra bmw så stoppade jag först såpa på dom, sedan tryckte jag på dom bakifrån och fram så långt jag orkade för hand. Sen tog jag en trasa och la längst bak på listen och knackade försiktigt med en plasthammare tills den var helt på plats.

//Roffa
visse00
Kalas! Då ska ja prova efter en ordentlig vintertvätt! =)

Listen måste på plats till påskhelgen ju ;) Kan ju inte ha en listlös bmw inne på elmia :D
Det var min lackerare som bytte listen, så den är hans ord, jag använde, ett tips byt till nya lister när rost syns på listen, det finns en metallskena inuti listen, som lätt sprider sig till dörren, såg det fenomenet på en Avusblå 540iM/6-95 tidigare i kväll.

Mvh Stephan
Håller med Stephan735i..."Min" lackerare "klappa" dit de med milt våld...Har för mig han smorde de innan dock, minns inte riktigt...

visse00
Lämnade in bilen för rostlagning idag... ska ordna vänsterdörrarna och som vanligt runt tanklocket ;)

Högerdörren är frisk så det är där listen ska dit...

Hoppas det blir bra..

Mvh Robin
Be
59
Benz 190 2.3-16v
520d X-Drive 2014
Hej, hur får man smidigast loss den gamla listen?

Mvh Robert
Gemini__
Det är ren råstyrka som gäller för att få bort de gamla listerna. Jag drog dem rakt ner bit för bit. När jag monterade på de nya listerna använde jag ingen klubba, dock behövs det ganska mycket kraft för att få dem på plats. Passade samtidigt på att applicera rostskyddsmedel i nederkant på dörrarna innan listerna monterades.

Lycka till!

Mvh:
Thomas

Jag hade inga som helst att få bort b97_knls M5: as lister, in med en skruvmejsel i utrymmet mellan list och dörr och sedan bara trycka rätt ner, hur simpelt som helst.

Mvh Stephan
Be
59
Benz 190 2.3-16v
520d X-Drive 2014
Finns listen att köpa nån annanstans än på bmw?
Dom är så j...a dyra!

Mvh Robert
visse00
Vad kostar den då? :o
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
ca 500:- st...

Min ex: Länk
visse00
Det är inte så farligt... ;)

Det är pärlan värd... :)

Mvh Robin
Be
59
Benz 190 2.3-16v
520d X-Drive 2014
Har nu köpt 4 nya lister, finns det nå lämpligt rostskyddsmedel att lägga på före man monterar dom nya?
Det var inte en rostfläck under dom gamla, och så vill man ju att det ska fortsätta vara :)

Mvh Robert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.