|
|
|
|---|---|
|
Var på verkstaden idag och hämta min bil efter en inspektion 1 service. Dom hade då konstaterat att min högra fram stötdämpare läcker. Fick ett prisförslag av dom på 6300:- bytt och klart. Låter detta rimmligt? Klarar man av detta själv om man inte är rädd för att skita ner sig och har tillgång till billyft? Bilen är sänkt. Ska jag köpa sport dämpare isf, och vad brukar dom ligga på i pris? | |
Vantage |
Jag ( eller verkstaden ) bytte alla ( 4x4 ) dämpare+fjädrar på min e36:a -94 i sommras. Detta till Bmw Original. Eftersom det är en Coupé så vet jag inte om det är special eller ej men priset blev totalt 13500:- inkl byte av Hö bakre länkarms bussning + 2 nya spidelleder ( kulbultar ) fram + framvagns+bakvagns justering. Om detta är svindyrt eller ej vet jag inte men sved gjorde det i plånkan. Skönt att slippa jobbet iaf. Arbetet tror jag gick löst på 4500:- resten delar ( original ). Så 9000:- för alla delar. Vantage |
Vantage |
Ja just det. Bilen var sänkt tidigare så detta blev kontentan så att säga. Höjden på bilen blev "marginellt" högre ( 1cm kanske) så "looken" blev den samma. Vantage |
|
Med tanke på allt du fick bytt, och dessutom orginal anser jag att priset han gav mig var väldigt dyrt. Vet iofs inte hur mycket det skiljer i pris från e36 och e46 men det kan väl inte röra sig om så mycket, eller? :) Tack för svaret! |
|
|
Hmm.. Bytte dämpare bak för c:a 1 månad sen! Dämpare bak kostade strax under 1000-lappen/st. Jobbet gjorde ja själv! Dämpare fram kan väl aldrig kosta mer än 2000, så de betyder då att dom tar typ 4000-5000 för jobbet! Tycker själv att priset är högt, (kanske inte orimligt) men om du har lite verktyg hemma och inte har tummen mitt i handen så bör du kanske överväga att byta själv. Finns ju roligare saker att lägga pengar på! :P |
|
|
ZxVC: Sant! Finns massa annat roligt att göra för pengar! Får nog ta mig en funderare på hur jag ska göra. Trodde dock inte att det skulle vara lika dyrt som att byta kondensorn! :D men får jag ner priset till 4000:- så är ju redan det en markant skillnad. Tack för svaret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.