|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett fel på bilen nu när det varit kallt.. När jag startar bilen på morgonen och det är kallt ute, så går den bara på 3:ans växel framåt. Backen fungerar som vanligt. Dvs limp home-läge. Spelar ingen roll om man försöker växla ner manuellt, det är trean som gäller. Kan då köra en bit så den blir varm, så stanna och koppla ur styrdonet till lådan, så funkar allt som vanligt. Jag får inga felmeddelanden heller. När bilen stått i varmgarage på jobbet är det inga problem, bara att köra och allt funkar! Batterit är bra och det finns olja i lådan. Har inte brytt mig, för jag skulle besikta i veckan, så jag tänkte vänta och se vad som kom på 'att göra -listan'. Det blev inget allvarligt, så det blir väl att den rullar ett år till.. :-) Någon som har liknande erfarenheter? Funderar på oljekvalite' i lådan eller att styrlådan inte får matning pga glapp eller dåligt relä... Kanske det blir varmare snart, så felet försvinner av sig självt.. :-) | |
| Förtydligande: Jag kopplar alltså in styrdonet igen innan jag åker vidare, gör bara en 'norsk reset'. Räcker inte med att bara vrida av tändningen och starta igen. Har som sagt inga felmeddelanden när den går på 3:an. | |
|
största sannolikheten är att oljan och filtret har varit med ett tag. |
|
|
Olja o filter är bytt, bytte ut 'lamellpaket a' på den i höstas, för den bara slirade i lådan när jag köpte den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.