AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

låter mitt sportavgasystem rätt?

jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Tjabba...!!

Ja rubriken blev väll inte den bästa men skit samma.....

Har nu köpt en bmw 325 92:a med sportavgassystem. Säkert skruvad mätare, men men. Kollade på skicket som den va o ja va nöjd me de. Som sagt, en som gått 17 kan ju va i sämmre skick än en som gått 24.
Men nu till frågan.

Vet inte riktikgt hur den ska låta då... Tyckte den "bluddrade" väldigt mycke på tomgång. Alltså, ingen jämn ton om man säger så. Kanske låter normalt.. lr?? Tomgången är det inge fel på. Varvmätarn ligger stadigt.

Hur låter era?
Mvh /niklas

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Förmodligen så sitter det en vassare kam och något chip i den. Har hört att den kombinationen kan ge en lite bluddrande tomgång. För övrigt så ska det nog bara få bilen att gå bättre. Går den bra för övrigt eller?
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Jasså, va trevligt :)

Hmm, ja de tyckte ja... provkörde den med sommardäck så de spann litte ;) Men ja varva upp den o så, så den svara bra på gasen.

Mvh niklas
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Vad skulle de kunna va om den inte va trimmad?

Det va en bilförsäljare ja köpte den av. De hade en m3 som lät likadant. Så de borde inte va nått o bry sig om. Tomgången va ju bra så

/n
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Avgassystemet mullrar bara till det hela och ger en liten effektökning tillsammans med rätt grejjer. Borde inte vara det som står för bluddrandet. Det kan vara tomgångsmotorn eller lmm kanske. Men går bilen bra i övrigt och den inte dör på tomgången så är det nog ingen fara.

En bilförsäljare skulle nog aldrig säga till dig att bilen är skruvad i motorn av tidigare ägare.
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Hmm, ne ja vet... men ja har mina aningar. Serviceboken o dä stämmer inte.

Tomgångsmotormn borde det ju inte va eftersom tomgången är hur fin som helst. Llm. hur funkar den? O va kostar de o byta om de skulle bli värre?

Ha de gött
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Vissa avgassystem kan få ljudet att låta lite "ihåligt". Jag tror att det beror på avgassystemet.

Du har inte tillgång till digitalkamera eller liknande så att du kan filma en snutt och lägga upp det här? Det e lättare att bedömma om man får höra.
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Hmm, jo de kan ja göra nån da... ska hämta bilen imorn, men nån gång under helgen kan ja fixa de.

Trevligt helg
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Ta reda på miltalet på senaste besiktningarna så ser du nog vad den har rullat i verkligheten. Fan va jag hatar folk som skruvar sina mätare. Ett fälgkors i pannan ska de fan ha. Bilfirmor är värst. Om jag skulle vara du så skulle jag se till att få mätaren tillbaka skruvad till vad bilen verkligen har gått.

Finns mycket bra begagnade grejjer till m20b25 motorn ifall att det skulle vara något. Är bara tomgången bra så tror jag inte det är något. Skulle det vara något alvarligt skulle det nog märkas på pendlande tomgång.

Se bara till att det är välservat, kör inte motorn hårt när det e kallt. Räkna med att någon vippa kan ryka. =) Annars är det väl lungt. Roliga bilar.
jo
28
jonsson___
Bmw 325 -91
Den är precis nyintagen. ca 17500 på mätarn. Finns med besiktningspapper från -02 och 03. O dom verkar höra till bilen, chassie nr stämmer överens.
-03 hade den gått ca 13000 mil.
Det innebär att den gått ca 1000 mil/år fram till 03. Tycker ja låter lite lite. Tyskland har ju ändå högre genomsnitt/år än vad vi svenskar har.
Men vem vet, farfar 80 kanske hade den då. ;)

Så från -03 till nu har den gått ca 1500mil. De låter ju lite troligare. men hmmm, blir lite fundersam.

Serviceboken ja fick med hör inte till min bil. Första sidan ur boken är utriven. De som läst importguiden vet då varför. Men ja fattar inte varför de har gjort så. Det fanns bara ett fåtal stämplar i den. typ 5 st. Så de va bara dumt o skicka med den anser ja.

Förarsätet ser utbytt ut. Samt att det är hårdare än passagerar sätet. Borde det inte vara tvärrt om? förarsätet blir ju mer nersuttet. Men den kan ju bara vara bytt för den va sleten o ingen ond tanke bakom de. Vem vet.

Ja vet att man inte ska låsa sig på bara en grej o så, men som sagt.. Har mina aningar.

Men ja kolla på skicket som den va o tyckte den va värd de priset.

ha de gött alla ska fixa ljudfil på avgassystemet nu i helgen. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.