|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
nikasp: Jag är dock dålig på att ta "second best"? Du har ju en X3:a? ;) |
|
|
Höhö :) Kan säga att jag är ruskigt nöjd med bilen. Går som en dröm på långkörning och mina 7,5 pendlingsmil om dagen till jobbet. Går från bakhjulsdrivet och friktionsostar till 4WD och dubb så det lär märkas i vinter :) |
|
| :) ;) | |
|
Har letat på nätet som en galning efter "Carbaflo" idag. Höll på att bli tokig på mina knirrande lister. När dörrarna var stängde och jag tryckte på karmen hörde jag det irriterande ljudet. Carbaflo verkar vara riktigt dyrt på dom få sidorna jag hittade så jag testade detta istället: Länk Hade det redan hemma, började med de flockade listerna som jag läst ska orsaka problemet. Redan där gjorde det underverk, sen tog jag resten av alla lister med. Nu återstår det att se hur länge det håller. Återkommer med resultat. /Rikard |
|
|
Mycket nyfiken på resultatet. "Jodå, silikon råkade jag stryka på efter att jag köpt bilen förra vintern. Man hade ju alltid sånt till gamla bilar men ack vad jag bedrog mig." Gjorde samma misstag. Det första jag gjorde efter att köpt bilen var att smeta på behandlingsmedel och då började det knaka o knirra. Bilen var knäpptyst när jag testkörde. Fattade inte vad det var förrän jag läst här. Suck. |
|
| Jag har använt Wurth Gummipflege med viss framgång men har nu tröttnat på det. Det är ju bättre att åtgärda källan till problemet istället för att hålla på och smörja in! T.ex. Stokvis Tapes har tunn (0,5mm) filttejp för ljuddämpning i bilar, precis samma typ av tejp som sitter på gummilisterna original. På med ny filttejp och saken är biff... (åtminstone på e39 är problemet att filtbeläggningen på gummilisterna slitsner/slits bort punktvis och där gummit då kommer i kontakt mot karossen gnisslar och gnekar det om man inte smörjer gummit vilket eg. är en tillfällig åtgärd) | |
| marin vart köper du det ? | |
| Den där tejpen låter riktigt intressant. Såg att dom sålde något sådant på ebay när jag letade runt efter lösningar på problemet. | |
|
jag har datablad mm hemma, är på väg hem från semestern, sök annars på stokvis tapes så har de en hemsida och där finns en hel avdelning med tejp för ljud och skrammeldämpning i bilar. jag har ännu INTE lokaliserat något inköpsställe men blev våldsamt upphetsad när jag gjorde "fyndet" dvs ändamålsenlig och med tjocklek 0,5mm. Bredd okänd. Ev. kan Mekonomen ta hem den, de säljer vissa produkter från Stokvis Tapes. även wurth industributik kan vara värt att prova. |
|
| (men jag har konstaterat genom "mindre snygga tejpningar i testsyfte" att saken skulle vara biff. Dessutom syns det lite gnuggmärken på karossen precis där filten är borta efter att jag provat att rengöra allt ordentligt utan att smörja in efteråt (jäklar vad det knarrade, gick ej köra med rutorna helt uppe, fick sänka 2-3mm för att stå ut), så filten ska åtgärdas på ett eller annat sätt. Om det sedan är något mer som orsakar knak får man väl leta vidare och döda en felkälla i taget) | |
| Nu låter det inte från dörrarna. Istället har jag lokaliserat ett ljud till, det kommer från bälteshållaren när den nöter mot lädret. Får bli någon sorts filttejp där med. | |
|
tjena. Jag var inne på BMW och dom tipsade mig om Würth - Gummivård. Funkar helt perfekt. Spaya på och låt vara i 2 min. torka av så det inte är kladdigt. Hepp, klart. Tyst och fint - Inget gnissel, inget skrammel. |
|
|
Japp, som jag skrev så funkar det, men man åtgärdar aldrig källan till problemet. Länk |
|
|
Har som många andra haft lite problem till och från gnek, gnissel och skrammelljud från dörrarna. Låtit mindre när man öppnat rutan lite. Köpte Einszett Gummi Pfledge på Ebay för ca 120 kr med frakt. FUNKAR KANON! Problemet löstes helt (hoppas jag). Köttade in med medlet på listerna överallt på mina problemdörrar (fram och bak på vänster sida). Inget hördes igår i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.