AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
797

Antenn ingjuten i bakruta på M3..standard?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Halloj!

På min M3:a (93:a coupé) så har jag antennen "ingjuten" i bakrutan, jag är inte så imponerad av mottagningen alla gånger...
Var detta standard på M3:orna?
/K
Ch
8
CharlieQ
M3Coupé-94
Ja, det va standard. Vad jag vet iallfall, har mämligen inte sett en enda M3:a med antenn förrutom E30 M3.

Det är standard från -93.Den den sitter som elslingora på insidan,så den kan ha blivit skadad på ett ställe.
eller är den limmad med fel lim.
Intressant, jag har minsann en liten 30 cm antenn på höger bakflygel. Antar att det är standard på cab:arna eftsom ingjutningar i bakrutan verkar som överkurs ;)

Kan någon säga att det är standard annars skall jag ta mig en rejäl koll. Mottagningen är rejält dålig men vem lyssnar på radio när det finns CD?

bm
31
bmw 325
325i coupé -93
Jag har likadant på min 325:a var det standard på dom också?

mvh Johan
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Vad jag vet så har alla sedan och coupé den inbyggd i bakrutan och alla cab:ar har en liten antenn bak.
Vet inte om den har antennförstärkare, som på E34.orna, om så är fallet är det viktigt att kabeln är ansluten till stereon för bästa mottagning. Annars blit mottagningen urusel!
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
När det sitter antenn på bilen är den eftermonterad ! original med slingor i rutan .

MVH Tony B BMW 525i
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack...jo det stämmer det är en antennförstärkare, ska kolla om den är kass!
/Klas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.