AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.341

Värdering 525 Touring 03

Jirar
Som vanligt så är jag alltid lite intresserad av att få veta vad ni tycker om pris på lite bilar.
Denna gång är det en 525 03 Touring ,Man.9000mil
med komfortpaket.helläder.
Sv-såld ,färgen är nån slags blåmetallic, vet inte riktigt vad den heter.
Vad tycker ni att man skall betala???
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
160-170tkr svårt att sälja e39 idag. Ska du sälja eller??

mvh
Ny inbytesbil på G igen?? ;-)
Tippar på slutpris runt 165.000kr vsa, jag hade väderat den betydligt högre om den rullat runt 7.000mil. Milskräck du vet....

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Rimligen borde det gå att få ut lite mer än 165KSEK tror jag. Kanske 180KSEK? Risken är väl att de sjunker så fort i värde att om man inte blir av med den riskerar värderingen gjord av Dutta och Rolex att bli riktig om några(hur många?) månader. Vad tror du själv Jirar du säljer ju bilar...?

Jirar
Jag får köpa den för 145tkr, när man sen går in och kikar på var dessa bilar ligger så finns det nästan ingen som ligger under 200tkr.
Då jämför jag med enbart sv-sålda bensinare.
Kan man verkligen ha milskräck redan vid 9000mil?
Jag tror väl lite mer på runt 180, och då är man billigast i hela landet.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

200' är i alla fall för högt. Jag vet om ett par sv-sålda 525iT -03 med M-sportpaketet som såldes för 220-230' tidigare i höstas och de hade alla rullat mindre än hälften (3700-4400 mil) jämfört med denna. Om det är privat den ska säljas så tippar jag på 165-175'.

___
//Ulf
Jirar
Jäkligt dåligt med privatägda 03 till salu, hittade 2 st på blocket

Vi får se vad man får ut för den, just nu skall tjejen ha den ett tag innan det är dags för försäljning.
Det är ju ingen minusaffär direkt.
Jirar,

de allra kinkigaste på miltal tittar nog inte åt bilar med 9000mil då enligt dem en bil som mest ska gå snittkörsträckan/år, dvs 4500mil i detta fallet. Tror att den allmänna skräcken sätter in vi 14000mil själv. Dock vill ofta de som köper bil i denna prisklassen att bilen ska ha färre mil än 9000 skulle jag tro. Du vet säkert bättre vad gäller volvo iallafall. Min v70 03:a slog över 10000mil för några veckor sedan, vet tror inte det är någon katastrof pre cis. En ql jämförelse, skulle du byta jämt med med v70 2,4 140hk jubiled 03:a och 10000mil mot BMWn? Prisbilden på volvon är jag lite osäker på. Köpte den till bra pris själv precis som du med 525an.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Vad de begär inte vad det får ut, bilarna annonseras länge.Nästa år får du kanske ut det som du får köpa den för idag.Lite kuriosa, kompisen köpte en sv-såld 525iAM Touring-02/12.000mil för 160tkr privat i höstas, han var nöjd med den affären.

mvh
Jirar
Jag skall inte ha bilen så länge att den skall sjunka till samma pris som jag köpt den för idag, självklart så får man inte alltid ut vad man annonserat ut den för, men som sagt lägger man ut bilen ca 20 under den billigaste på nätet så brukar man få den såld rätt omgående, den erfarenheten har jag iallafall.
Jirar:
Observera att jag själv inte lider av milskräck personligen men många är ju rädda för den "mega-stora-super-dyra servicen vid 10.000mil".... Känns också som om det är något sorts psykologiskt och obehagligt med just "Mätarställning:10.000mil".... ;-)

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Jirar
Det är som du säger,10000mil är en psykologisk gräns för många.
Men jag tycker att utbudet utav 03 var ganska dåligt, jag kollade hela landet på både Blocket o Bytbil och fick fram ca 20 bilar max, dom flesta har gått ca8000-12000mil med några få undantag som gått 3-4000mil med priser upp mot ca 250tkr.
Importerades det inte lika mycket 03 som tidigare årsmodeller, eller beror det på att nya karossen släpptes då?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag sålde min 525iAT -02 10000mil med navi, sportstolar och annat krimskrams samt 18" hjul för 2 veckor sen. Fick 155' för den. Jag tror att bilen du skriver om är minst 15-20' dyrare, kanske mer.
Får du den för 145' är det bara att slå till.
Mvh
Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.