AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
11.399

Att fira E32:ans 20-års jubileum - intresse?

Sida 2 av 8
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
523 spinner som en katt.. men jag saknar V8:an och fläskigheten hos en e32.. Men jag har gjort mitt val och får stå mitt kast. kanske blir en 750 till sommaren vem vet =0)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej Speedy!

Ja, en 750 är fett å det grövsta... Jag åkte ju en sådan iL, förra sommaren, o alla STATOIL-anställda bara skrattade, o gav mig kvitton.... ;-)

Nu kommer alla 750-ägare att hävda att jag har fel, men i så fall "fis-kör" de sina vagnar (o kan lika gärna köra 730iA :-(...) ..o det är de inte byggda för, direkt... De skall GÅ som TÅGET :-) Därav maskinen!!! (Paap R håller nog med:-) Han är ju bra på att hänga av GTI:er o annat smått o stort "skit" både nu o då :-)

740:n går kanonbra, kan jag säga, o jag är nöjd, förutom kardanbytet, men de stora maskinerna 4.0 o 5.0 är ju erkännt världsbäst på att vrida sönder kardaner...

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Visa användare
93
LaszloTyresö
735i -89 E32
Vinnaren Knutstorp
Bästa 7-serie bil 2010
KRAFTWERK
Det är klart man vill vara med! Hoppas snön smälter snart och man kan ta fram skönheten. Ser fram emot det ! Mvh. Laszlo
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hur f-n stavar jag...? "erkänt" skall det naturligtvis stå ;-)

Laszlo:

Roligt!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kanske kan få med mig 1-2 7 serieägare till. Och ett antal andra som e sålda på bmw.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Låter bra!

Jag återkommer....

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Hur ser det ut "so far" Kraftwerk?
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej

Råkade snubbla på denna tråd och anmäler mig å det snaraste.
Bor i Hallstahammar och tycker Eskilstuna är ett bra alternativ.

/SF
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Iwarsson:

Jodå, det ser rätt bra ut! Vi är ett 25-tal som jag "vet" skall komma, så snart så börjar jag styra o ställa ;-)

/Anders

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
BTW, Vi måste ha en liten omgång med "RIKTIGA" intresseanmälningar som bör mailas på min hemmail:

anders.halldahl2@comhem.se

...för att jag lätt skall kunna sammanställa allt o visa för BMW CS, Autopower, M-Bilar, Sundbyholms Slott, mm. Vi bör ha litet framförhållning, OM det nu blir i Eskilstuna, vilket ingen verkar ha något emot. Jag tar gärna emot idéer, men kan inte lova något organisatoriskt ansvar, om det blir annorstädes än Eskilstuna, då det lär finnas personer som har bättre kontakter än jag, på i så fall angiven ort. Så länge vi pratar Eskilstuna så kan jag naturligtvis ta ansvaret, o sköta kontakter, mm, mm...

/Anders

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har skickat mail nu.
u got mail

Bmw für alle
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Bara för att göra tråden mer levande så måste jag ju berätta att jag också anmält mig =0)

Bonus Länk för den som är lite alpina sugen..
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Trevligt, trevligt!

16 "säkra" hittills :-)

Fler lär droppa in...

Mvh
Anders

Visa användare
93
LaszloTyresö
735i -89 E32
Vinnaren Knutstorp
Bästa 7-serie bil 2010
Hej på dig Anders och alla! Misstänker att dom flesta har en välbokad kalender så här års! Vore bra att veta vilket datum tänker du på, så man kunde rita in det! Mvh. Laszlo
balou
Balou skall vara med
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Förutom min så såg jag bara en enda E32 på Mantorp. Åkte därifrån ca 13.30.
Var lite besviken att inte fler dök upp. Den här jubileumsträffen verkar också ha runnit ut i sanden. Synd, skulle annars vara trevligt att träffas tycker jag.

/SF
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
Jag var där med min 750. Ställde dock inte ut så du missa den säkert.

Men som sagt, hur går det med den här träffen? Går ju annars att göra något enklare.

Kraftwerk: Hur många intresserade har du fått in?
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej på Er!

Vi är nu, efter två "bortfall" 15st anmälda!

Det börjar som sagt bli dags för ett datum... Kom gärna med förslag på datum som passar Dig/Er! Det jag inte fått helt klart för mig ännu, är huruvida alla verkligen tycker Eskilstuna är ett bra ställe att vara! För vissa kan det vara långt att åka, o det får man ju förstå.

Själv kan jag endast varannan helg, pga. jobb. Alltså är jag ledig jämna veckor. (utom nästa, då vi har ett årligt jippo på jobbet, som tar hela helgen i anspråk.)

Eftersom det tyvärr inte droppat in fler intressen via mail, så får man väl anse att intresset inte är större än just så....men det kan väl bli bra ändå!

Jag föreslår att vi diskutetar fram ett bra datum här i tråden i stället, för jag kan ju inte anmäla oss någonstans, utan att tala om NÄR vi skall komma...

Det behöver inte vara något speciellt, men det vore onekligen trevligt att vara vid ett ställe som tex. Sundbyholms slottspark, eller liknande, så man får litet ordning på fika/mat etc.

Här i Eskilstuna börjar snart Torsdagsträffarna vid Faktorimuséet, alltså en genuin veteranbilsträff, varje vecka. Kanske man kunde fixa en ledig Torsdag, börja tidigare o så kan jag försöka fixa dispens från 30-års regeln de har. Plats kan nog gå att ordna (är ett rätt litet utställningsområde, o det är ju inga "Micror" vi kör, men finns där hjärterum, så... ;-)

Kom med förslag/synpunkter, mm. för nu drar det ihop sig, o det vore tråkigt om det inte blev av :-(

OBS! Vi måste i första hand snacka ihop oss om ett DATUM!!!

Själv kan jag i princip varenda Torsdag o ALLA JÄMNA veckohelger. Med viss liten framförhållning (c:a 1 vecka), för att vara helledig, o för att ta kontakt med berörda, c:a 2 veckor, ev. något kortare tid.

Mvh
Anders

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Vad sägs om nån dag under Kristi himmelfärdshelgen?

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.