|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Pris kanske i överkant men verkar mycket fin. lite fundersam över såpass lågt mil tal på en 95a dock. Ideas? Mvh Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) | |
|
Den ser väldigt fin ut. Kan säljaren bevisa mätarställningen med servicebok eller verkstadskvitton eller annat så är det väl ok. Kolla bara så att de inte är förfalskade genom att studera datum osv. Priset är väl lite högt, men det kanske det är värt om man får en fin bil? |
|
|
Intressant det där med 230 hk... Hur har han åstadkommit det? Kompressor eller det klassiska "chip, sportluftfilter och avgassystem" :-) Mr C |
|
|
Jag undrar också vad det där med 230 hästar menas. står ju ingenting om trim etc Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) |
|
beamerkai |
hmm...hur har han fått 40 hästar till iden?osen tycker jag nog att priset e för högt. Beamerkai |
|
mejla honom och fråga gällande hk-talet e nyfiken själv.... sen priset var nog lite väl högt... om den är i så bra skick som den ser ut och den utrustningen så tingar den ju ett rätt högt pris men MAX 70 hade jag gett för den om den är i perfekt skick!! ... Min förra pärla :-) Länk |
|
|
Det står "skinnklädsel (ljust)" i annonsen. På bilden ser den absolut inte ljus ut. |
|
|
Kan det vara grått skinn i bilen då han menar "ljust"? MvH Bmw 4-ever |
|
|
230hk kan man åstakomma med 325 insug + annat godis. Så det är ingen omöjlighet. Men han borde skrivit vad som är gjort. ___ E36 325i "CSL" E30 318i "VBE"- Vinterbil-ED |
|
|
Jag tror inte heller det är så konstigt med ca 240 hk,(Även om det lät lite myé) för enligt uppgifter på min 328iM -95 Coupe bör jag ha ca 220, min är då chippad, luftfilter, ferritta, sen har jag hört även att 325:ans insug är större vilket oxå ger effekt.. Men som sagt så är inte min bänkad så jag vet inte säkert... Men miltalen lät lite låga men inte omöjligt att den gått som "söndagsåk"=) Att sakta in är en svaghet, att bromsa är ett misstag, att stanna är ett nederlag... |
|
|
Dace: bara lite nyfiken på ditt nickname, vad står det för? ___ //Ulf |
|
|
På frågan om varför den har 40 hästar över original fick jag svart "ja vet bara att den är chippad på bmw i tyskland redan från början när bilen beställdes..de e vad den andra ägaren sa till mig när ja köpte den..och den går faktiskt bättre än en 328:a... " Vet inte varför känns inte samarbetsvillig i mail svaren. Då är jag mycket peter Intresserad av peter_1982´s 328 som är något i hästväg. Mvh Hasse Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) |
|
|
mycket MER intresserad mer jag såklart ;) (hittade ingen edit funktion) Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) |
|
|
*Menar jag Undrar vad det var i filmjölken imorse Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) |
|
|
Tycker den i annonsen är tokdyr + att förklaringen ang de extra hästarna verkar lite luddig om han inte kan bevisa det på nåt sätt. sw |
|
|
Håller med. och man ska alltid lyssna till rösten i huvet som säger somethings not right. Till skillnad från vissa som ger en en högskole uppsats om bilen (peter_1982) ;) Mvh Volvo 240 är anledningen att fläkt heter Fan på utrikiska! :) |
|
|
Mycket och bry sig om 40 hk. Flesta vet inte hur man räknar ut kw. Har själv m52b28 motor i min med 325:ans insug chippad ,extractor öppet filter med avskärmning. Tippar på att det ger ca 220 hk på min samt lite förlorad nm pga. insuget. |
|
|
Är man intresserad så borde man väl ringa BMW och be dem ta reda på när bilen varit inne i Tyskland och hur miltalen ser ut där. När jag kollade på en 328 -95, så hade den gått ungefär sådär långt, grejen var bara det att -98 hade den gått ca 9500mil enligt papprena från Tyskland och när killen hade tagit in den 2 år senare hade den gått 8400 mil enligt honom. Ps. Han hade service bok med stämplar och då stämde det med hans miltal, så det går att förfalska. Sen det där med hästarna ska man kanske inte bry sig så mycket om, alla har ju inte hundra koll. De finns ju BMW med V6 och lite sånt där i många annonser. |
|
| Priset är för högt... | |
| Ska inte invidual betyda att klädseln är samma färg som bilen? Säkert massa mer grejjer men. | |
|
individual betyder att man kan få bilen precis som man vill..de värsta ja sett va en blå bil me gul inredning..eller om de va tvärtom..finns både smakfulla å smaklösa idividual bilar därute...;) the sky is the limit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.