AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.011

Utrustning som man MÅSTE ha?

Sida 1 av 2
Har beställt min nya 2.5 X3 med följande utrustning.

Advantage
multifunk ratt
klimatauto
Radio BMW business
PDC
auto avbländ backspegel
Rattvärme
Regnsensor
skidsäck

Comfort
förvaringspkt
dimstrålkast
färddator
armstöd fram
Lättmet fälg
Larm
Exteriör i kaross färg

Dynamic
Lädersport ratt
sportstolar
Sportfjädring
Lättmet fälg 143

plus
svankstöd
läderklädsel
metallic
barnstolsfästen
Innertak i antracit
Fälg 2LA
Tröskelsteg i alu

Vad tycker ni är det något "MÅSTE" som saknas? :)
Eller nåt som är värdelöst som ni vill ta bort?

Tack för hjälpen.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Är det inte försent att komma med ändringar om den är beställd?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Shadowline är snyggt och eftertraktat som begagnat, kanske finns redan i något paket som du listat redan??

mvh
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hifi eller Top Hifi systemet och CDväxlare måste jag rekommendera. Ev Bluetooth om du kör mkt bil och pratar i telefon.
HAr min bil ligger här under Galleriet, frilansare till vänster om du vill kika mer.
Grattis till fin bil, tänk på att dieseln är 3dl snålare per mil än 2.5 bensin.
Mvh
Asken
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Man brukar kunna ändra specarna tills det är ungefär två veckor kvar tills den skall produceras.

Kanske individual mörka rutor bak!? Lagom tonade och man slipper fula släpp från filmen och bubblor vid övergången till det helsvarta i ytterkanterna av rutorna.

Dragkrok!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Kul att du beställt ny bil. Eftersom du frågar så ger jag nu lite synpunkter på utrustningslistan (kom ihåg när du läser nedanstående att jag lever efter mottot "det som inte finns kan inte krångla"):

Automatiskt avbländande backspegel: Brukar ju finnas en liten flärp som man kan använda manuellt som löser den funktionen. Inte lika elegant men fullt funktionsdugligt.

Rattvärme: Blir inte ratten varm rätt snabbt? Vore väl egentligen bättre med rattkylare för varma sommardagar

Regnsensor: Det finns väl en spak som reglerar torkarna?

Färddator: All den info du får från den kan du få med hjälp av trippmätaren och en miniräknare (eller det kanske finns massa jättebra funktioner som jag inte känner till)

Armstöd fram: Är inte det i vägen?

Innertak i antracit: Kommer inte kupén kännas väldigt liten med ett sånt?

Hoppas inte jag orsakar några upprörda känslor, men det som är nödvändigt för mig är inte nödvändigt för dig. Enda utrustningen jag egentligen tycker är nödvändig är: AC, hygglig stereo, metallic och snygga alu-fälgar. Men det är ju jag det...

F ö finns det en annan tråd i ämnet: Länk
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Skulle skippa allt lull-lull och ta en 3.0 istället. En sådan stor bil förtjänar en motor med lite bättre vrid.
HAHA ja alla har vi ju olika åsikter som tur är. :)

Constrictor: Ja man får ändra sig fram till x veckor innan den ska produceras, min "deadline" råkar vara i början av nästa vecka.

Dutta: Shadowline har jag faktiskt inte. Valde bort den kändes onödigt, du menar att det är viktigt alltså?

Asken: Jo jag har ju sett din bil såklart. superfin, men du har ju alldeles för mycket utrustning ;) Jag kör bara 1500 per år och då fick jag rekommendationen att köra på bensin, vet inte så mycket om det faktiskt.

Johan B: tonade rutor, tänkte faktiskt fixa till det efter jag fått bilen. Jag hörde att "tinten" från fabriken inte var tillräckligt mörk. Vad tycker du? Dragkrok vore guld men 8000!? Det går väl att eftermontera?

Yozef: Inga upprörda känslo. Alla har vi olika åsikter! Bra synpunkter även om jag inte riktigt håller med om allt. Men flera av de saker som du nämner fick man "gratis" i paketen så jag har ju inte aktivt valt att betala för dem. Ex automatiskt avbländande backspegel och färddator. Armstödet skulle jag nog inte klara mig utan, vad gör du av höger armbåge när du kör?

BMW_MAN: Jag provkörde faktiskt båda och tyckte inte det var så stor skillnad? (Det är ju inte en sportbil utan en SUV/SAV) Men det är klart en större motor är ju aldrig fel, men jag klarar mig ju inte utan läder, alu och metallic och det är ju de som kostar mest.

Tack för alla kommentarer, väntar fortfarande på att nån ska kalla mig dum för att jag inte beställde något, ex Xenon???
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Höger armbåge brukar vara i rörelse när jag växlar annars brukar den hänga lite löst och ledigt ett par dm nedanför höger axel. Tycker att armstödet borde vara i vägen när man växlar eftersom jag brukar växla genom att röra på hela armen, men om du inte störs av det så är det säkert bekvämt. Tyvärr har jag inte haft nöjet att prova en X3. Kan man växla genom att bara vicka på handleden i den? Jaja, ett armstöd kan inte krångla iaf... :) Jag är nog bara lite avis egentligen...

Ingår gummigolvmattor i något av paketen? DET är ett måste, helst också i bagaget.

Min lista över nödvändig utrustning måste nog kompletteras med motorvärmare och kupéuttag. Du slipper skrapa rutor och bilen mår mycket bättre.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tvkungen, personligen tycker jag att fabrikstoningen är precis lagom, men det kan bero lite på vilken färg du tänkt dig på lacken.

E91:an är solidsvart med fabrikstonade bakre rutor och det gjorde mycket för intrycket - märks tydligast när man parkerar jämte en annan E91 utan tonade rutor.

Jag vill inte ha kolsvarta rutor för det blir så mörkt i bilen och jobbigt att backa under mörker... (kan tänka mig att mörkt innertak gör det hela ännu mörkare - framförallt om du väljer mörk klädsel på sätena).

Vilka färger på lack och inredning har du tänkt dig?

Mvh

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Shadowline får bilen att sticka ut på ett snyggt sätt samt bilen får ett sportigare utseende. Ser att du valde bort xenon, underbart i detta land med mycket mörker, men alla har vi olika smak och pengarna skall räcka till mycket.

mvh
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Tycker du borde komplettera med Xenon. Om du måste välja bort nåt för att få med Xenonen skulle jag ta bort PDC:n
yozef: Tja det du säger låter ju rimligt men jag antar att jag inte växlar hela tiden och mellan "växlingarna" så vilar den på armstödet. Har faktiskt provkört båda med och utan och det kändes "tomt" utan. Men det är väl en vanesak också? ;) Just det gummimattor har jag inte, bra ide det måste jag skaffa, men det kan man väl köpa till i shopen vid leverans, eller?
kupevärmare går tyvärr bort eftersom jag bor i lght, har alltså inget uttag att koppla in bilen till. (för det måste man väl ha eller har jag missat nåt?)

Johan B: Svart metallic och svart läder. :) Det blir ju lite mörkt förståss, hur pass mörka skulle du säga att de är från fabriken, på en skala från ett till tio?

Dutta och sköll12: Xenon är ju en av de saker som faktiskt börjar krypa in på listan. Låter som en bra ide kanske och det är ju himla mörkt här i Sverige...

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tvkungen, om ofärgade rutor är en etta, vanliga standard gröntonade kanske en tvåa och kolsvarta rutor en tia - kanske sju...

Personligen skulle jag välja solidsvart före svartmetallic och då få en "snyggare" svart (enligt mig i alla fall) och samtidigt skaka loss några sköna tusenlappar som man kan lägga på t ex Xenonljus i stället...

Mvh

Johan B: Det låter ju iof som att de är mörka och bra. Jag håller ju verkligen med om att det ser snyggt ut. Jag får spana lite imorgon. Tack för tipset!
Jag har hört att icke metallic färgerna lättare ser "smutsiga" ut och att man "måste" ha metallic för att bilen inte ska se sliten ut efter nåt år. Det låter som att du inte håller med?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

tvkungen: Om inte saker ändrats på X3 gentemot E38/E39 så behöver BMW's kupévärmare inget eluttag utan går på bensin. Du startar den med en fjärrkontroll alternativt programmerar den när du lämnar bilen. Hade värmare i min 540 och det är något jag saknar just nu men den kostar väl en slant att stoppa in gissar jag.

Xenon tycker jag är en självklarhet.

___
//Ulf
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Att eftermontera dragkrok blir bra mycket dyrare så se till att beställa det från fabrik om du fvill ha det.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Programmer: Jag hittar inte ens kupevärmare som ett tillval i prislistan eller i katalogen på X3an, nån som vet varför?

Andersson_CSI: Jag vet ju inte om jag vill ha det, så jag tar det nog inte men det känns ju alltid trist om man ångrar sig i efterhand...

Så Xenon blir det, nåt annat som jag måste ha?
Servotronic?
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
rattvärme gryyymt !
finns inte integrerade barn stolar ?
shadow line + hel svart interiör , beroende på färg på bil
xenon
vet inte ens vad som finns att välja !!

69ers
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Försökte tyda vad som var beställt men begrep inte så mycket, Fjärrlarm/Fjärrcentrallås är ett måste ! Sen tycker jag själv om aktiv farthållare och HUD som tillval. Men det är upp till köparen.

----BMW ///M3---
HUD om det går att beställa till X3 till rimliga pengar. Visste inte ens att den gick att få till X3. Ett tillbehör som jag anser kommer att vara lika mycket "måste" om ett par år som AC är idag. Du lär få en "lättsåld" bil, om nu en X3:a någonsin bli lättsåd. ;) Fast det kanske spelar mindre roll då du bara pantar in den hos dealern och beställer nästa. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.