|
|
|
|---|---|
|
Fy fan va jag hatar vintern.. halt som fan! hade haft ett projekt under ca 6 månader, då jag höll på att fixa i årdning bilen. Jag och en polare fick lust att testa biljävlen lite.. 5min senare satt vi i skiten! snurrade 4varv med den och slutade nere i diket.. inget hände utseende mässigt med den men när jag kom hem märkte jag att en ispropp hade satt sig i systemet så bilen kokade som helvete.. Några fler som har haft otur med den här vinterna kan ju skriva de så slipper jag ju känna mig ensam :P Mvh// Micha | |
|
Hurra för vintern, två ton bil ,nya vinterdäck, fyrhjulsdrift och ett nytt drag som gjort för att dra upp bilar från diket. Men snälla krumelur, du hade väl dubbdäcken på? "en slank han hit, en slank han dit, en slank han ner i diket". Skojar bara :-) /Mats |
|
|
haha.. nope. inte ens vinterdäck, sletna 225:er sommarsulor :P de va ju inte riktigt tänkt att sticka iväg.. bara så att polaren fick känna hur de va att åka i den. Trodde i alla fall att jag skulle ha lite grepp :)) shit va fel jag hade. hehe Vill inte investera i nya vinterdäck eftersom jag bara ska ha bilen den här vintern, men ett par som går igenom bes är gärna önskade.. Det är nämligen tänkt att bil ett turbobygge till våren. Slutresultatet kommer kanske ligga och sniffa runt en 600 pollar. Det kanske alla förstår att de e ingen bra vinterbil med de draget :P Mvh// Micha |
|
| hmm nja ett antal vinterbilar har vi parkerat i diken och väggar och träd under vinterns gång så du är inte ensam | |
|
hehe.. ;)) |
|
|
Hehe JAg brakade i diket med min e34 525 jag med.Den gled ner på sidan, noll kontroll. Förra vintern dock. Snorhalt och moddigt som bara den. Bakspolern sprack i 2 bitar. Framspilern gick av.Spricka från mitten bak till vänster bak stötfångare på insidan av karossen. Men när vi hade slitit upp bilen från det 5 meter djupa diket så var det bara att puttra vidare som om inget hade hänt, bilen satt fortfarande ihop i lite plåt och plast. Besiktningen gick inte något vidare dock. körförbud innan jag han säga hej till snubben. bilder på bilen efter dikes körning: Länk syns knappt att den varit i diket. J-t sorgligt. Bästa bil jag haft och kört någonsin. |
|
|
varför fick du körförbud? //Sången ur sexan är ljuvligare än fågelsång.. |
|
| Bilen satt liksom inte ihop i baken. Halva bakvagnen såg ut att kunna tippa av när som helst. Bilen var inte direkt rak heller vänster bak var liksom lite upptryckt. | |
|
Jag har bytt ner mig till en e34 denna vinter, förra vintern hade jag en e39 528. Tusan vad mycket lättare det är köra på kontrollerade ställ med e34an!!! Med e39an fick man provocera en del för att få ut baken, även med antispinnen avstängd, sen när den väl släppte blev det lätt för mycket och gick runt. Med e34an är det bara att gasa lite och baken kommer ut lungt och fint, och den går att hålla ute precis så länge man önskar! Är det fler som upplever det såhär? Eller är det kanske däcken som gör så stor skillnad? e39an hade dubbfria hakkapelitta 205or, dock med för hög hastighetsklassning och således stenhårda, den hade även M-chassie. E34an har ganska slitna uniroyal dubbdäck 195or. Jag läste att e34an kunde fabriksutrustas med diffbroms som tillval, är det kanske det jag har som gör den så underbar att sladda med? Mvh Micke |
|
|
IRONBERG. Jag lider med dig.. okej om det hade varit att spoilern fram hade varit paj. Jag menar en sån är inte så svår att hitta för en vettig peng, men om hela arslet på bilen e paj e de ju värre. micro. Hur dan sladden blir beror ju mycket på vad man har för däck och stötdämpare, mm. Så vad jag skulle gissa är den största skillnaden är nog att du har dubbdäck nu. Har också hört att e34:an i vissa fall utrustades med diffbroms. Gasar jag så släpper de ju på båda hjulen men de kan ju bero på att de är halt och om jag har ställ. Om de e någon som vet något mer om de kan han/hon gärna skriva de. Polaren köpte precis en 325:a, med diffborms. Åkte med honom ett tag och man känner skillnad i sladden asså. Det känns som man får en lugnare vinkel på bilen om den börjar dra i sidleds. Ska man sladda omkring är en diffbroms ett måste enligt mig :P Mvh// Micha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.