AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
532

Fel på slirkopplingen?

beamerkai
Tjena grabbar,har hållt på me min 328 cab 95a så nu eja trötter på problemet.vattnet försvinner.rinner ut varför?har kollat o letat efter läckor men hittar inget.verkar som om den släpper ut vattnet när man stängt av bilen.luftat o grejjat i oändlighet.bytt termostat.ingen vatten i oljan eller tvärtom.men så kollade ja på o gasa o samtidigt kolla på slirfläkten....men den gick i samma lugna fart även om ja gasade fullt,vill säga att de va visserligen 3 minus ute men den ska väll ändå snurra snabbare när man gasar fullt?för vattenet e skitvarmt....men mätaren står på normalt.kan slirkopplingen va kass?eller korken till expansionskärlet?vattenpump?blir tokig snart.

Beamerkai
TobbeBMW
vattnet ÄR "Skitvarmt" när bilen är vid normaltemp, min fläkt agerar likadant som din o motorn har aldrig överhettat ens i bilkö nere på kontinenten, börjar tempen krypa upp mot rött så snurrar säkert fläkten snabbare ska du se. Min bil tappar också mkt lite vatten, vet att det läcker vid kopplingen till termostathuset när systemet är undertryck, kan vara någon av slangarna som har en tunn spricka också.
Prova att titta under bilen när den är igång o vid normaltemp, kanske kan du som jag se att en droppe då o då kommer krypande ner längs någon kylarslang eller så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.