|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMWare; Entligen blev jag en lycklig ägare till en 635CSI-84, men det finns en del att göra för att få den till vad jag har tänkt!!!. Jag vill passa på och fråga er om ett par saker; - jag har problem med servo depån och all servo olja rinner bara ut. Tycker ni att jag måste byta allt eller räcker det med att byta packningen på den (är det någon som kan förse mig med bild-info??) - ett annat problem är färddatorn som helt död vad ger ni mig för tips om detta. - Förarsätet som naturligtvis är svartskinn måste åtgärdas, om jag ska köpa en ny stol vad har ni då för råd att ge mig. (var i så fall och vad för pris) /MVH Zana K | |
|
Stol klädseln kan du nog beställa på BMW. Välkommen till forumet. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Hej och välkommen till forumet! Packningen kan jag inte uttala mig om men www.realoem.com är bra om man vill kolla efter delar samt se sprängskisser (ETK på nätet). Färddatorn är jag heller ingen stjärna på, men leta på bildelsbasen, eller på annonser. Men tänk på att färddatorn såg olika ut mellan olika årsmodeller. Om jag inte missminner mig ha din en gäng små röda och gröna lampor, det är då en sådan du ska ha. Min -86:a har ett annat utseende på datorn och en sådan vill du ju inte ha. Hur är skicket på skinnet? är det trasigt eller bara nött? Är det nött föreslår jag att du först gör det rent grundligt, sedan smörjer upp det för att se hur det då tar sig ut. Om det behövs, så skaffa svart läderfärg och färga in skinnet så blir det fräscht. Är skinnet trasigt så får du väl leta ny klädsel eller se till att få en ny uppsydd. Men tänk på att byter du klädsel på ena framstolen bör du byta på den andra också annars ser det väldigt konstigt ut med en ny och en med patina. Leta annars begagnade stolar. Nytt skinn går att beställa bos BMW, jag har varit inne på samma grej själv, fast till baksätet och reservdelskillen på BMW kunde bara säga ATT det gick att beställa klädsel till stolarna, språkproblem gjorde att han inte kunde beskriva utförandet i detalj. Men skinn fanns i alla fall. Lycka till med dinn underbara bil. Du får gärna skriva lite detaljer om den (det finns förresten en tråd för det Länk ) mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Hmmm fel länk, jaja, skrolla ned till "e24 kontaktsamling", så heter tråden. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Många stavfel blev det i inlägget, aj aj aj... |
|
|
Hej och stort tack för all svar, JAG blir tom välkommnad! det tackar jag för än en gång. Jag hittade en firma i Stockholm på hantverkargatn (www.alfa.se) som reparerar eller syr ihopp bil stolar. jag paratade med de och prismässigt ser ganska bra ut. /MVH Zana K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.