|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur funkar det att sätta m3 e46 fälgarna på en e36:A ? De som är 9 tum bak 8.5 fram ? länk Länk | |
|
Är det inte fel ET om det är org. M3 e46 har jag för mig i alla fall. Mvh micke |
|
| Hur säker e du trist köpa fel hjul ! | |
|
Ganska säker, gör en sökning här på forummet tror inte de passar tyvärr om inte det är kopior som är gjort just för e36/e46 Men som sagt är jag är inte 100% så sök för en säkerhetsskull |
|
|
Det går INTE. Framfälgarna kommer passa, men inte bakfälgarna. De har ET26 har jag för mig. Det finns inga m3e46 fälgar som är 8,5". bakfälgar 9" fram 8". Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
ErikNilsson |
Flayer: Var det inte du som hade jättebråttom att sälja din förra bil för du skulle åka/flytta utomlands? |
| Ja jag har varit utomlands nu detta är inte samma bil. Hellre se min farmor en sista gång än behålla gammla e36:an | |
|
wendtan: Är du säker ? Tänkte mest att folk fått på 19" från e46 med svarvning samt valsning. Dessa är 9" inte 9.5" som 19". et26 låter lågt. De breddar inte så mycket utåt eller ? |
|
|
känner en som hade dessa hjul på sin 328 E36. De passade fram men bak så va de för breda. hans bil hade ordentligt valsade skärmar men de skrapade ändå. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Flayer: Har kollat vad jag har för ET. Skrev att jag skulle det i den andra tråden, men glömde bort att svara:( Det är iaf ET45 på mina 9" bak fälgar. Har inte 2 cm till godo, även fast det inte är jätte tight som det är. |
|
|
Hittar inte tråden ! |
|
|
Ser ut som minna som provmonterade i höstas , dom är 18* 255/35 bak Har suttit på en E46:a och är av m3 modell har et 38 på dem Länk |
|
|
Detta är 9" fälgen från e46 m3 ? Den har 26 et enligt någon sida jag läste. Är det 4 st fram fälgar i 8" du har köpt då !? Annars så ska jag köpa dem skulle bli klockrent. |
|
| Har ingen koll på om dom är 9 eller 8 , står det på fälgen , och vart så kan jag kolla. | |
|
Har du ringt honom och frågat vilket et det är på fälgarna, enligt denna guide så är det ett annat et som rekomenderas hoppas länken funkar nu*L Länk |
|
|
Alexis: Är du säker på att det är orginal fälgar? "vanliga" E46 behöver ungefär samma ET som E36. E46 M3 skiljer sig bak. Har dina fälgar suttit på en icke M3 E46:a så är det nästan garanterat kopior eller framfälgar. M3 bak fälgarna passar inte bra på vanliga E46 heller. Bredden brukar stå på någon av ekrarna på insidan, annars någon annan stans på insidan. Angående länken: ET 47 har nog inte ens orginal M3 E36 fälgar. Står ET 41 i min GT fram fälg iaf. |
|
|
Flayer: Kika själv i ETK om du inte tror mig. Jag är alltid säker :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Nej jag är inte säker, därför jag bad om vart det stod på fälgen för att kunna kolla, om dom är det eller ej. ILiveToRide, tackar för infot vart märkningen sitter, har 4 st framfälgar ser det ut som. |
|
|
ok jag har etk kan kolla där .. får väl bli kopior då !! Fast jag vet inte annars får det bli den 330 i m fälgen med 8.5 bak 8 fram !! |
|
|
Länk Denna tycks ha den bredare fälgen bak eller ? Länk |
|
|
Flayer, köpte du din senaste e36 i tomelilla trakterna? Var nämligen och tittade på en e36 i samma färg som din och med 328 motor där omkring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.