AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.098

Skillnader i E90 med och utan iDrive?

Hej.

Jag är på gång att beställa en ny 330i touring och har hela tiden varit inställd på att inte ha navigationen (eftersom jag inte gillar iDrive).

Men igår hittade jag manualerna till E90, både idrive och icke-idrive, på nätet och upptäckte att det är en massa inställningar som inte finns med i manualen för icke-idrive. Alltså sådant som inte har med navigation att göra, utan saker som fininställning av klimatkontrollen (intensitet på auto-läget), val av signal vid låsning med fjärrkontrollen, programmering av rattknapparna m.m.

Samtidigt har jag sett antydningar på nätet att dessa inställningar kan göras via radion eller centerkonsollen på bilar utan iDrive.

Frågan är alltså: Finns dessa inställningar tillgängliga även utan iDrive?
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag tror att bla låsinställningar kan göras i färdddatorn med septembers programvara eller hyare. Det gäller för bilar i USA och borde även gälla för bilar i Sverige.

Jag tro dock inte att du kan ställa in ACn därifrån.

Jag valde Nav till mins 325 för att jag ville kunna ställa in allt. Dock har jag problem med att min radio byter mellan frekvenser på samma station ca 1000 ggr varje dag och RDS går inte att stänga av då man har nav. BMW har för tillfället ingen lösning på detta så jag ångrar lite mitt val av Nav.

/Fredrik Swärd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.