|
Sida 9 av 12
|
|
|---|---|
|
Hasso: Har du ingen fru eller kompis som du kan sätta i arbete???:-) Här kommer programmet för träffen: SPRING BREAK – TIDER 08.00 – 09.00 Inchecknng Cupbilar o licensförare 09.00 Insläppet öppnar för övriga 09.00 – 10.00 Cupträning 09.15 – 09.45 Förar o flaggvaktssammanträde 10.20 – 11.00 Bankörning 10.30 – 11.30 Konbanekörning 11.40 – 12.20 Cuptävling 1 12.20 – 13.00 Bankörning 13.00 – 13.40 Ringtaxi 13.00 – 14.00 Konbanekörning 13.40 – 14.20 Bankörning 14.20 – 15.00 Cuptävling 2 15.00 Sista tid lämna in röstsedel för utställnnigsbilar 15.00 – 16.00 Bankörning 16.00 – 17.00 Bankörning 17.00 Prisutdelning konbana. utställningsbilar 17.15 Prisutdelning BMW cup 18.00 Start för karavanskörning till matställe Så skulle alla lördagar se ut, eller? Z3MPOWER |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Fortfarande ingen tid för utställningsbilar! sista anmäln.tid osv! Ska nämligen samåka med Farsgubben, å han sparkar man tyvärr inte upp när som helst!! ;) MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Hej Första träffen för min del. Är bara intresserad att åka dit och titta på allt. Behöver man ta med BMW Klubbens medlemskort för att komma in? Ingår det i avgiften eller kostar det? /SF |
|
|
Lätt att man ska dit, hoppas att dom säljer fälgar o däck, letar efter nya till min 325a för han som ägde bilen innan tror jag inte vet hur man kör bil... alla 4 är kantstötta så dom håller på att spricka ta mej fan..... Så om det är någon med fälgar till salu som ska dit så är det bara maila mig eller skicka ett PM här... 17-18" med däck är intresant.. Har 235däck på nu men vetifan bredden.. Samt också om det finns nån med en kylare till en 325i e36 mail om det finns nån som säljer är coola_dd@hotmal.com Allt av intresse så bara att höra av er! /danne |
|
|
s.frejd, Ta med medlemskortet för det kan alltid finnas trevliga erbjudanden. Ingen avgift för att komma in och titta. |
|
|
M635 forever Du får komma precis när du vill mellan 9.00 och 15.00 (deadline inlämning av röstsedlar. Är du inne på området antingen för att köra konbana eller ställa ut din bil, blir du anvisad plats att ställa upp (efter vilken modell du har). Alla i bilen får varsin röstsedel. Vi räknar med att alla som kommer in, vill vara med och tävla. Och som Måns skrev, givetsvis skall manta med sitt medlemskort annars blir det 100:-. Krille Olofsson Ordf BMW 02 Cliub Klubbmästare BMW CS |
|
|
OK Grabs and Girls Här kommer en summering om vad som gäller: Välkommen till BMW Spring Break 6 Maj 2006 på Mantorp Park BMW Spring break är en komplett BMW träff arrangerad i samarbete mellan BMW Sport Club (SC), BMW Club Schweden (CS) och mig (Richard Dely Silwerfeldt). Träffen är förlagt till Mantorp Park, något söder om Linköping längs E4:an. Följande aktiviteter kommer att erbjudas (*mer fakta om aktivitet längre ner): • BMW cup – deltävling 1 & 2 Länk • Ringtaxi med BMW Cup bilar • Ringtaxi med Robin Rudholm från BMW Groupe Sverige Länk • Bankörning* för licensierade förare Länk • Prova-På* (PR) licens för BMWSC/BMWCS-medlemmar Länk • Konbanekörning* • BMW-bilutställning* – flera klasser • STCC team West Coast Racing* finns på plats Länk • STCC team Flash Engineering* finns på plats Länk • STCC förare Richard Göransson* finns på plats Länk • BMW marknad* – flera företag visar upp och säljer sina produkter • BMW Group Sverige* visar upp sina senaste nyheter Länk • BMW-klubbarna* informerar om sin verksamhet Länk • Nästan samtliga Svenska bil tidningar kommer för att göra reportage • Dagen avslutas med gemensam tur på natursköna vägar i trakten till lämpligt matställe för middag. Bankörning och PR-licens: Banträffsavgifter för BMW SC och CS medlemmar SC medlemmar (Aktiv) 0 Kr SC medlemmar (Bas) 500 Kr CS medlemmar (licensierade) 700 Kr CS medlemmar (Prova-På) 400 Kr Icke medlem men med förarlicens 800kr Prova-På innebär en tillfällig licens för nyfikna. En instruktörsledd utbildning under en begränsad del av dagen. Obligatorisk anmälning för BMW SC och CS medlemmar Länk /files/anmalan_gata_index.htmlSista anmälningsdag BMW SC och CS medlemmar 30/4. Att tänka på - Personlig utrustning - Hjälm, heltäckande klädsel (långärmat), och handskar är obligatorisk personlig utrustning. - Ta med regnkläder, och/eller paraply vid risk för dåligt väder. - Körkort, förarlicens, funktionärslicens, och medlemskort skall uppvisas vid incheckningen. Att tänka på - Bilen och dess utrustning - Gatlegala fordon dvs mönstrade däck, försäkrade, skattade, och SBP besiktigade. - Besiktning av fordon på plats gällande däckmönster och allmänt skick. - Ingen lös utrustning i bilen. - Inga öppna bilar - undantag enbart om utrustade med original störtbågar och original hardtop. Säkerhet - Säkerheten på banan är enligt gällande banlicens eller högre. - Obligatorisk förargenomgång på plats. - BMW SC anser sig ha rätten att svartflagga deltagare utan återbetalning av träffavgift om bankörningen bedöms omdömeslös av arrangör, eller om tider för utdelat flaggvaktspass inte hålls. Obligatorisk förargenomgång på plats. Incheckning för alla som ska deltaga på bankörningsaktiviteter kl. 08:00-09:00. Konbanekörning: En avancerad konbana byggs upp i depån där man mot klockan kan testa sin skicklighet. Dagens bästa tid, samt förare med de två mest lika tiderna vinner pris. Prisutdelning under eftermiddagen. BMW bilutställning: Utställningen är indelad i följande klasser: * 1-serie (E87) * 02 * Z:a (Z1, Z3, Z4 & Z8) * X-Serie (X3 och X5) * 3-Serie (E21, E30, E36, E46 & E90/91) * 5&7-Serie (E12, E28, E34, E39, E60 & E23, E32, E38, E65) * 6&8-Serie (E24, E31, E63) * Oldtimer (Äldre än 25 år = veteran) * Fräckast/Vildast modifierad * Träffens snyggaste bil För att få deltaga måste bilen vara i fint skick, inga gamla rostiga häckar. Vatten och tvättplats finns på plats för att bättra på glansen. Prisutdelning under eftermiddagen. STCC Teamen och förare: West Cost Racing, Flash Engineering och Richard Göransson har alla lovat att de preliminärt kommer. BMW Marknad: Följande företag har anmält sig till träffen: JOKI Sweden Länk Trendab Länk PEAN Länk Mr Carbon / Loaded Länk Stand21 Länk OCL Brorsson Länk Design Corner Länk SCE (Swedish Composite Enginering) Länk Länk Och fler är på gång. BMW Group Sverige: Robin Rudholm kommer ner med de senaste BMW nyheterna. Vilka det blir får bli en överraskning för Er. Klart är i alla fall att Robin kommer att använda någon/några av dem för att köra taxi med lyckliga passagerare runt Mantorp banan. BMW klubbarna: BMW Club Schweden (Länk är moderklubben för BMW entusiaster i Sverige och de kommer att finnas på plats för att informera om sin verksamhet och sälja regalia. Under moderklubben finns ett antal sektioner som även de kommer att vara närvarande: BMW Sport Club – för entusiaster som gillar att köra på bana Länk BMW 02 sektionen – för entusiaster av de gamla BMW modellerna 00 & 02 Länk Oldtimer sektionen – för entusiaster av BMW veteranbilar Länk Stcokholms-, West-, Syd, Nord- & Gästrike-sektionen för entusiaster i området. Tider: 08.00 – 09.00 Inchecknng Cupbilar o licensförare 09.00 Insläppet öppnar för övriga 09.00 – 10.00 Cupträning 09.15 – 09.45 Förar o flaggvaktssammanträde 10.20 – 11.00 Bankörning 10.30 – 11.30 Konbanekörning 11.40 – 12.20 Cuptävling 1 12.20 – 13.00 Bankörning 13.00 – 13.40 Ringtaxi 13.00 – 14.00 Konbanekörning 13.40 – 14.20 Bankörning 14.20 – 15.00 Cuptävling 2 15.00 Sista tid lämna in röstsedel för utställnnigsbilar 15.00 – 16.00 Bankörning 16.00 – 17.00 Bankörning 17.00 Prisutdelning konbana. utställningsbilar 17.15 Prisutdelning BMW cup 18.00 Start för karavanskörning till matställe Avgifter: För att träffen ska hålla en hög och professionell nivå samt för att kunna betala för ban hyran så tvingas vi ta ute några avgifter. • Som nämnts ovan så är det en avgift för de som vill köra på bana. Betalas i förväg. • För deltagare på enbart bilutställningen samt konbanan tas en ynka avgift ut på 50kr för BMW klubb medlemmar och 100kr för icke medlemmar, för att säkerställa fina priser. Betalas på plats. • För besökare som ”bara” vill titta, snacka, fotografera, handla och njuta av kanske årets bästa träff finns parkering precis utanför depån och Ni kommer in gratis. Inbjudningskort: Nedan finns två versioner på inbjudningskort. Hjälp oss sprida informationen om träffen. Printa ut en bunt och spring och lappa BMWs där Ni bor (någon som slår 250ex som jag delat ut?), kolla med lokala BMW återförsäljaren, trimfirman styling butiken, kanske vill de ha en bunt liggande på disken. Ju fler vi är som kommer ju fler bilar finns det att kika på, personer att prata med, ju bättre blir träffarna i framtiden då företag ser att det här vill de också vara med på i framtiden. Länk bjudanA5x2.pdf(2 st inbjudan i A5-format upplagt på A4 - 4,9 mb) Länk udanA4.pdf(inbjudan i A4-format - 5,8 mb) Ny information om träffen presenteras här på forumet, samt på BMW klubbarnas hemsidor. Länk Tänk på att köra lugnt till och från träffen, polisen har i dagarna skärpt reglerna på fortkörning och kan bötfälla redan vid 6km/h överträdelse. Linköping och Nyköping har de tjurigaste och mest nitiska trafikpoliserna i landet. Z3MPOWER |
|
|
Mindre än fem dagar kvar nu!! Hur ser väderrapporten ut till helgen ni som bor i mantop krokarna? Kommer bli väldigt trevligt att se nya bilar och träffa nytt folk! Hoppas som sagt väder är med oss :S |
|
|
Fasen vad jobbigt det blev nu... jag som i princip bestämt mig för att inte åka upp, men nu blev jag riktigt sugen igen :-S Undrar var flickvännen säger :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, Flickvännen ? Vad säger Olof om att bli kallad det ? : ) Väderprognosen för Mantorp på lördag är uppehåll, sol, och 16 grader. |
|
|
Hobbe, Jag tror inte att du vill höra var min flickvän Anna har att säga om att du kallar henne för Olof....... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Fantastiska Z4:an: Jag bor 1 mil därifrån. Kollade på SMHI:s hemsida och enligt dom så verkar det ju bra, 15-16 grader, sol och lite moln. :) Får hoppas på att det stämmer! 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Fasen Hobbe hann före :) 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Fick just höra att Bilsport skickar ett team för bevakning. Tyvärr så jobbar jag natt i helgen så jag har ingen möjlighet att komma. :-( ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Det här låter skoj! Vad kostar det? =) | |
| Väder prognos ---> Länk | |
|
Gah 17 degrees, cab väder ala carte! ;) På torsdag äts det ärtsoppa, på fredag är det fest, men lördag är ändå den dagen som känns bäst..... |
|
|
Ja det ser lovande ut med vädret det här också! Blir fint att köra Z'an "top-less" i 25mil tur o retur. Och ni andra som har Cab... SNÄLLA gör som jag, fäll ner taket!!! Sorgligt att se cab'ar köra omkring med taket på när det är sol ute! Ses imorgon allihopa! /Magnus |
|
|
Klart man kommer nu när man är ledig från jobbet och allt! Väl mött alla BMW-entusiaster! =) (Stortvätt idag, håll er borta från tvätthall nr 4 på Preem Sandviksvägen i Växjö mellan 15-18 idag!) =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Verkar bli en bra träff. Syns där! //Agge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.