|
Sida 6 av 12
|
|
|---|---|
|
Nix inte omöjligt alls. Ta en racing licens så är du välkommen ! (Tyvärr inte vanligt inom Club Norway, vilket förhindrar ett större utbyte) |
|
|
ok, tack för info! om jag kommer, så får det bli som utställare i år. min "banbil" blir nog inte redo för nesta sommar. |
|
|
Norrmän, Danskar, Finnar och givetvis alla Svenskar är mycket välkomna till utställningen och konbanan på BMW Spring Break. Utställnigen finns i flera klasser med prisutdelning till finaste bilen i vardera klass. * 02 * Z:A * X-Serie * 3-Serie * 5&7-Serie * 6&8-Serie * Oldtimer * Fräckast/Vildast modifierad * Träffens snyggaste bil För att få deltaga måste bilen vara i fint skick, inga gamla rostiga häckar. Likas å så är det priser till snabbaste tiden, samt de två jämnaste tiderna på konbanan. Sen har vi ju även en marknad med företag som visar upp och säljer sina produkter. Men på banan gäller licens eller BMWCS/SC medlemskap och provapå licens och tydligen Svenskt medborgarskap. Z3MPOWER |
|
|
OJ oj oj låter väldigt bra det där! Verkligen hattarna av för er som fixat att detta är möjligt! Kan knappt bärga mig! z3mpower blir det väg körning med hela gänget efter också? |
|
|
Folkbokförd i Sverige enligt Svenska Bilsportförbundet för Prova-På eller förarlicens. Vad det gäller konbana eller utställning spelar det ingen roll om hemmet är på denna planet eller någon annan ;) |
|
|
Hobbe Z4:Har nu fått hem inbetalnings kort för licensen men har glömt hur jag ska göra för att vara "klar" för Spring break. Betala givetvis och anmäla på sc sidan men jag har inte något medlemsnr än vad jag vet och ska jag anmäla på samma ställe som cupförarna? Får jag något kvitto att jag har licens så ni släpper in mig på banan när jag står där laddad för körning? Många halv dumma frågor men du brukar vara sjyst och svara på dem :-) Mpower |
|
|
betan, Gå in på vår hemsida www.bmwsc.com , fyll i "Träffanmälan" ligger under "Bankörning"(i det blå fältet med runriker). Att du ännu inte har fått ett medlemskort/nummer gör inget. Vi har koll på dig ;) |
|
|
Hobbe Z4:Klart!kommer det instruktioner via mail sen då om tider och liknande? Bra att ni har koll så man inte blir utan bankörning på Mantorp :-)Den här träffen verkar bli grymt bra med många alternativ tex ring taxi ska jag haka på. tack för hjälpen. Mpower |
|
|
Incheckning kl. 08-09 för er som ska utnyttja bankörningen. Träffanmälan och betalning obligatorisk för bankörning (senast 23/4). Ingen anmälan på plats för bankörning. Hjälm, heltäckande klädsel (inkl. långärmat), och handskar. Körkort, medlemskort, och ev. licens skall uppvisas på plats. Gatlegala bilar dvs mönstrade däck, försäkrad, skattad, och besiktigad. Öppna bilar enbart om dessa är utrustade med BMW original hardtop och störtbågar/aktiva nackskydd. Tider och mer information finns på www.bmwcs.com och på www.bmwsc.com. |
|
| Ser ju ut att bli en kanonträff. Kommer med min 7:a :) | |
|
...vi fortsätter med att skämma bort våra medlemmar och övriga intresserade: I Mr Carbon godispåsen har det meddelats att följande återfinns: E46M, E46CSL/Loaded, E46 Kompressor, och ett bås för kolfibersugna. Richard Göransson Länk Vår egen regerande STCC och ETCC Mästare Richard Göransson har preliminärt meddelat att han kommer att dyka upp om allt går i lås för att prata och ratta E46CSL/Loaded. Vem vill inte se detta ekipage på Mantorp ? Vi vet alla att målet för Richard och Loaded är att sätta ett nytt rekord på Nürburgring. Nyfiken ? Fråga Richard ! Flash Engineering STCC team med bilar Länk Flash tillsammans med Richard Göransson har även meddelat preliminärt att intresse finns för att dyka upp på vår träff. Vi håller tummarna för att även Flash Engineering och Richard kommer att ha möjligheten att besöka oss. Det ser alltså ut som om vi med lite tur kommer att erbjuda er inte ett utan två STCC team med bilar och förare : ) |
|
|
Hobbe Z4:Just medlemskort och licensen ,om det inte kommit hem så snabbt kan man styrka licensen med inbeltalningskort eller funktionärslicensen som jag hittade i brevlådan nyss ? Det står till och med Bmw sport club på kortet :-) Mpower |
|
|
Betan, Japp. |
|
|
Verkar bli riktigt kul det här! Läste det här på bmwcs.com: "DELTAGARAVGIFTER - SPRING BREAK Det går åt massor av arbete både innan och under träffen, plus en hel del kostnader. Därför tar vi dessa deltagaravgifter Medlem i BMNW CS/SC (och skall inte köra på banan) och vill köra konbana/ställa ut sin BMW betalar 50:-" Betalar man 50kr på plats? |
|
|
Ja vi blir tyvärr tvugna att ta betalt för de som ska föra in ett fordon på området = deltaga i utställningen eller vill köra konbanan. Avgiften blir ynka 50kr för medlemmar i BMWSC och BMWCS, och 100kr för icke medlemmar. Avgiften är enbart till för att täcka kostnader för priser och pokaler till utställningen samt konbanan och funktionärer. Jag lovar vi laddar med fullt av fina priser till vinnarna samt ev. några tröstpriser. För de som avser att köra på bana tillkomer EJ någon extra avgift mer än anmälningsavgiften, se www.bmwsc.com För alla er som bara vill komma och kika, handla, snacka BMW, prova ringtaxi eller surra med STCC killarna och vara med om årets kanske häftigaste träff finns parkering precis utanför depån och gående tar vi INGET inträde för. Så det var kanske inte så illa som det kanske lät från början! Bortsett från Loaded så har jag även klart med ett flertal andra företag som kommer med fina show bilar, samt givetvis fylda stånd med alla tänkbara gosaker till våra bilar. Då var det bara vädret kvar att fixa tror jag. Någon som har kontakt med han där uppe? Z3MPOWER |
|
|
Alltså har jag fattat detta rätt, vi som vill ställa upp bilarna kör in på området betalar 100 kr som i mitt fall, och sen står det en och dirigerar upp bilarna i olika klasser? Eller kommer det vara huller om buller? |
|
|
Jo jag behöver ca 2-3 pers som kan tänka sig ställa upp som funktionärer. Det är inget heltidsarbete utan det finns tid att går omkring och kika på bilarna också, ni hinner även köra på bana om ni är intresserade. Till dessa utlovas fri lunch, inträdes avgiften. Troligen har jag även en extra grej till er också. Intresseade anmäler sig på: bmw.zmpower@spray.se Z3MPOWER |
|
|
Fantastiska Z4:an Självklart har vi funktionärer som ser till att utställande BMWs ställer upp sig i fina rader i respektive tävlings klass. Det finns även tillgång till vatten så ni kan tvätta av era skönheter innan utställningen. Troligen håller utställningen på fram till ca 13:00 och efter det så blir det prisutdelning vid BMWSC/BMWCS monter/stånd. (Mer exakta tider för hela dagen kommer snart, program kommer att finnas på plats uppsatta lite var stans så ni inte missar något). Z3MPOWER |
|
|
Hobbe Z4:Då har jag allt under kontroll då! Mpower |
|
|
ÅÅåh till och med vatten! Härligt! Blir verkligen en super träff. Är det bra väder finns det nog inte mångra träffar som kan slå detta! Måste ladda upp med video camera och camera! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.