|
|
|
|---|---|
|
Tjena... När jag startar bilen kall ibland så brukar tomgången leka lite...men den har aldrig dött... Vad jag har för mejj så händer det bara när det är riktigt kallt ute??? vad kan va fel... annars så går den så fint.. | |
| ingen som orkar hjälpa stakkars mejj =)=) | |
|
Det är nog svårt att få en bil att gå bra på tomgång när man just startat den och det är svinkallt ute. Jag har aldrig haft någon bil hittills som klarat det. Nisse |
|
|
jasså....haha... hade för mejj att de kunde vart lambasonden |
|
| Om du inte har upptäckt andra symptomer än så borde det inte vara någon fara. Om lambdan är kass så brukar det vara mer än "orolig" tomgång som spökar. | |
|
Hej Har haft 2 st bmw 3-serie med orolig tomgång, den första va luftmass mätaren som behövdes byta.... Den andra bilen, hade för lite olja i motorn,,,,och det är inte bra alls....jag hade inte koll på det med jämna mellan rum.... Så att kolla upp de 2 alternativen,,,kolla först med oljestickan på morgonen då bilen stått still ett par timmar....samt är oljan väldigt svart och har bra mått så är det dålig olja, smutsig olja...... Sedan be en bmw firma kolla din luftmass mätare...lycka till.... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
tack för hjälpen bil_med_wingar. men oljan bytte jag + filtret förra veckan. och luftmassemätarn har jag dragit ur kontakten till och den beter sejj likadant... |
|
|
Tomgången leker? Förklara hur den avviker, pendlar den? Ökar/minskar? I så fall hur länge.. ? Om du beskriver lite bättre så kanske man kan klura ut något bra. Tomgången på min bil är perfekt, oavsett om det är +25 eller -25 så står den på samma plats och jobbar. Självklart så är tomgången högre då motorn är kall i början. Lambdasonden brukar ge dålig/orolig tomgång samt hög bränsleförbrukning men om den är defekt så visar det sig oftast enbart när motorn är varm och inte kall för då är den passiv och motorn går på ett läge styrboxen "lärt sig". |
|
|
du får vänta tills det blir finns väder.. jag är ute efter en e46 och glad blev jag när jag såg den här[LÄNK titta in på den men säljaren är sjuk han vill inte ge rätt reg nr varför gör dom så!!!!!! den är krokad vad tycker ni ha en bra dag!! |
|
|
LÄNKA EN GGN TILL... E46:AN Peace!! |
|
| Länk | |
|
den va riktigt läcker.... du får tjata fram ett reg nummer =)=) ... vad är anledningen till att han inte vill ge ett reg nummer??? Peace!! |
|
|
han gjer fel reg nr heltiden sjuk!!!! men jag kan tänka mig ingen köper en bil utan att titta upp bilen synd för den är finn!!!! |
|
|
Sådär jaaa grabbar.... nu så var felet upptäckt o fixat =)=)=) köppte universal lambdasond 1040:- på mekonomen... enda skillnad på orginal o universalen var att man fick skarva sladdarna själv på universal.... jätte lätt =)=) nu andas bilen fint =) Peace!! |
|
|
Om du ska ha den gröna BMW så ge den ett M-test...vet inte om det är bilden eller inte...men toppen på spolarvätske behållaren såg inte bra ut,, Ser ut som plastet på siffran 5 o lite omkring har smält !! eller är det bara jag !? , samt anledningen kan vara att bilen inte står reggad på honom utan det är en annan person....kanske beror på att han privat importerat för mycket o nu måste denna stå på någon annan så att skatte myndigheten inte misstänker privat bil handlen...men jag hade inte köpt denna utan ett M-test....... Lycka till.... Bra för kenzoo att det löste sig utan att köra in bilen till rep.hos BMW , de är dyra ju :))) BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Bmw 328:an är inte svensk reggad än, titta noga på reg:nr,,,, Kan va att han vill inte du ska kolla upp fall kilomäter räknare är korrekt, samt att du ska kolla upp historiken från landet den är importerad från, där är en stor anledning till att du inte ska köpa den.............!!!! stort VARNING !!!! BMW - Bil Med Wingar |
|
|
nej kommer inte köpa bilen men viss blir man les på alla som gör så!!!!! sjuka!!!!!! dom tror att man är dum |
|
|
Jo jag förstår.... Är inte försäljaren ärlig från början , då är det nåt som står fel... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Bil_med_wingar har rätt.....om man förstorar bilden på reg numret så ser man att de itne är svensk plåt hahaha vilken tabbe att inte sudda ordentligt.... mkt pinsamt... för säljaren förstås.... han kanske planerar o regga den snart som möjligt...därför han itne ger nått nummer =)=) men sånt borde man säjja förståss.... Peace!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.