|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ursäkta , läste inte ordentigt sista meningen. | |
|
Jo jag måste ju ta den till verkstan som liggen en så där 7 km här ifrån.Kan det verkligen vara en fara för min bil??Får lite olika förslag så jag blir ganska tveksam till bogsering.Om jag tar en bärgare,ska den dras på bakhjulen då? BMW e lag |
|
|
De flesta har väl flak som bilen dras upp på, men åker bilen på grinden skall bilens drivande hjul upp i luften. Men nog kan du bogsera bilen bara ni tar det lugnt max 20-25km/h. /Mats |
|
|
nice BMW e lag |
|
|
Sket,detta e svårt..Vad ska jag göra? BMW e lag |
|
|
Kollade på din profil , vet inte om jag skulle flyga med dig. "Att landa eller icke landa, det är den stora frågan." Tag beslut. Det ena kostar kanske 1000-1500kr, det andra skänker skadeglädje åt andra bilägare när du bogseras. Eftersom du inte verkar skruva själv så mycket så kan du iallafall få en slant över till reparationen om du drar själv. /Mats |
|
|
Vad säger din instruktionsbok om att bogsera? Eller gör som föreslagits, lossa sista biten kardan och häng upp den, sen är det bara att bogsera den. 1000-1500:- för att flytta bilen ca 7 km är väl lite av en onödig utgift!? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
enbmwalltidbmw |
bogsera å lägg pengarna på rep, bogsera halva vägen i lungn takt ex, stanna halvägs med en termos med nått gott i å lite fina mackor fortsätt sen efter frukosten den sista biten till verkstan, men de ska inte va nått problem med en bogsering i 1mil i lungn takt. mvh |
|
Hallooo kan ni inte läsa????? Har ni ingen instruktionsbok? Klart att DU kan bogsera Bmw med automat! Det säger Bmw själva bla i instruktionsboken! 520i, 525i/X, 530i, 540i, 525tds Bogseringshastighet: max 70 km/h Bogseringssträcka: max 15 mil 518i, 525td Bogseringshastighet: max 50 km/h Bogseringssträcka: max 5 mil Jag har själv varit med om bogsera min 525ia pga av just att generator slutade fungera och det var inga problem! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Obs glömde säga att 50 rep 70km/t gäller ej i Våran avlånga land! I sverige är det bara 30km/t vid bogsering! Så en sträck på 7km är inga problem för din bil. O Kom ihåh att servon och bromsservon ej fungerar! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jo tack.Nu e det inte som anlima skrev´´Kollade på din profil , vet inte om jag skulle flyga med dig. "Att landa eller icke landa, det är den stora frågan´´ Det är min far som är Pilot och inte jag,lånar detta konto just nu då jag har en lika dan bil själv.Ser ut som jag kan bogsera den då å det kommer jag att göra,bara så du vet ,anlima. BMW e lag |
|
| Det är besvärligt med beslutsvånda. | |
|
hehe BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.