AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.703

Bästa lån vid import?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Krångelfri lån, var? Bra ränta, inga lustiga regler med kontantinsats mm. varifrån lånade ni?

Handlar om ca. 100papp, tjänar bra, inga anm. studielån, låga utgifter (hyra mm.) m.a.o. vi lever gott.

Orkar inte bli förhörd av en jobbig bankkärring som tror hon äger vartenda öre i banken...( tjena, jag ska köpa bil i tyskland (utlännig som man är), låna mig 100 papp... )

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Bland dom billigste lånen som finns (Om man inte räknar in att låna på en
ev kåk) är väl "medlemslånen" som du kan ta om man är med i något fackförbund.. Men dom måste du ju oxå söka på ex Föreningssparbanken..
Det är ju inte alla "bankkärringar" som är "jobbiga" ;-) Den jag brukar använda är kanon !!!

Mvh Jimmy
Jag och min sambo lånade på SEB. De ställde lite frågor angående vad man tjänade och sen vad man hade för utgifter. Sen såg de att det fanns utrymme över och då var det inga problem. Vi lånade 85.000 och allt var klart på 30-40 minuter. Helt ok ränta.
Om du har en bostadsrätt/hus så är det smartaste att låna på den. Med tanke på dom senaste årens prisuppgång 12 - 15% per år så borde du kunna lägga beloppet på bottenlånet. Länk Om ingen bostadsrätt så ---> Länk Låna gör du enklast på din egen bank där dom känner till dig och er ekonomi.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ok, får se. Jag har inget bolån, har en del cash men måste låna upp mellan 80-150k till en fräsch touring 5:a. ´Har snackat med bank idag, man får väl ta en sk. privatlån med 6,5% eff. ränta. Skit samma, får väl tjata till min ännu högre lön, vill hämta en pärla till våren.

Mvh:

Zoltan
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Upp till 150 brukar man kunna få låna med så kallat blancolån (utan säkerhet), med lite förhandling så bör det inte vara några problem att få ner räntan.

Jag lånade pengar av min bank (SHB) i december och fick bättre ränta på blancolånet än vad bilhandlaren kunde erbjuda på "finansiering".
Nu blev jag nyfiken. Jag vill vända på frågan.

Jag köpte en bil förra året, och står nu och funderar på att köpa bostad. Kan man lägga in det lånet man redan har i ett eventuellt nytt bolån? I så fall kunde man ju frigöra en hel del pengar varje månad... Någon som vet?
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Ja, det brukar gå att lösa.... men det kanske inte är så kul att betala på en bil i 50 år. :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Man kan ju göra extra amorteringar så att avbetalningstakten motsvarar det befintliga billånet. Anledningen är ju i första hand att kunna utnyttja den lägre ränta som ett bolån erbjuder.

___
//Ulf
SEB har i alla fall 200" som gräns för sk blancolån oavsett vad man tjänar.
Man kan alltså inte låna mer även om man tjänar 3 milj om året.

sw
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wadstedt79: SEB har nyligen höjt gränsen till 350' och ger även en lägre ränta om man lånar över 200'.

Har själv utnyttjat SEB's enkla lån när man temporärt behöver få loss pengar, t ex när man köper en bil innan man har sålt den gamla. Brukar vara snabbt och smidigt.

___
//Ulf
Sp
210
Sparc
330e -22
Ett annat lånproblem...

För min egen del har jag en betalningsanmärkning så man är körd på lån.
Men man kan vända på det oxå... Efter 2½ år har jag skrapat ihop ca 140.000
som jag behöver för en 328:a. Om allt går som det ska blir det ny bil i höst, utan något lån. :D
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Fråga om annat, har E39 Touring (t.ex. 523iT -98/99...) dragkrok som standard? Verkar finnas på många, kanske var billigt tillägg. Måste ha det

Mvh:

Zoltan
Dragkrok standard på BMW...det mest är inte std på BMW. På tysksålda BMW kan man kolla vad som var stdutr på www.schwacke.de och hur mycket extrautrustning kostade.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
NÄÄÄ, fattar väl att inget är gratis! Yttryckte mig lite fel, undrade mer om det var ett billigt tillval (kanske med i nåt paket) på E39? Inte BMW generellt!

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
uttrycket ska det stå!, bra sida! tack! det var ju solklart att det inte var standard. Det är ju inte 240

Mvh:

Zoltan
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
oj då, malt whisky lurar en! UTTRYCKTE!

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.