|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Är det någon här som har koll på vad det är för vrid i 328:an -96?? Jag borde kanske skämmas men jag har inte vridet i min motor i huvet heller.... 325 E30-88. Jag har bollat lite med tanken om att stoppa i en sån motor i 325:an. Om man nu får det med tanke med effekt och vrid. Var det 10% på effekten och 20% på vridet man fick öka utan att det blir problem vid besiktningen, eller var det 20-20??? Tack på förhand! Hellre liten och rapp än stor och slapp!! | |
| 280Nm | |
|
280Nm i 328:an? Och i 325:an då? Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| 325i med kat. har 222Nm vid 4300varv. | |
|
Man tackar! När vi ändå är inne på det här området. Vad ligger vridet på 325:an med vanos? Och hur var det Hk10% Nm20% eller 20-20?? Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Hej, Maxvridet på 325:an (M50)utan vanos ligger på 245Nm (4700rpm), 325-vanos på samma men med ett jämnare register och möjligtvis vid ett tidigare varvtal som jag inte har uppgift på. I E36-323 har du 245Nm vid 3700rpm (men 20 färre pollar)... Mvh Anders S. |
|
|
Har för mig att det var så här: HK = 20% NM = 10% -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Har du tröttnat på turbomotor eller?? Eller är det besiktningen du tröttnat på? Bara lite nyfiken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.