|
|
|
|---|---|
|
hej har ett problem på en bmw E36 328 -96 så att det börjar skramla om kyl fläkten så jag öpnar huven och tittar och ser till min fasa att kyl fläkten e helt sne och bobblar ser att det e hela axeln e sne stänger av och tittar lite. det måste vara den där slir kopplingen till fläkten men jag ser även att det droppar ner några droppar olja på ac remmen nåå bmw grabbar vad e felet e det bara att byta slirkopplingen till fläkten? ska börja riva lite i morron //johan | |
| fick du ordning på fläktproblemet? hur löste du det? | |
| Jag har också problem med kylfläkten på en BMW 325 coupe -91 E36. Den tar i fläktskyddet (inte på tomgång men kanske då man gasar på?). Har just bytt fläkt, skydd och kylare och är inte sugen på att göra det igen. Vet någon vad som kan vara fel? | |
|
jag hade en fläkt som tog i lite varstans beroende på humör i min 520 -86'a... då var det vattenpumpens utgående axel till fläktkopplingen som på något sätt hade blivit skev, med följd av att fläktbladen tog i här och där ibland. men oftast gick det bra att köra utan att det tog i någonstans. vet inte hur det ser ut under huven på en e36'a, men kolla om axeln som fläktkopplingen sitter på är rak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.