|
|
|
|---|---|
|
Hej! Körde av vägen för ett par dagarsen med min 318i från 89. När jag fick fart på bilen igen så var man tvungen att ha ratten lite svängd åt höger för att den skulle gå rak framåt och det slår från framhjulet (vänster) Är det dämparna som gått i sig? Innan jag körde av gungade bilen väldigt mycket när man körde över div. ojämnheter. Är det krånligt att byta dämparna fram själv? Fanns bara ett "Gör-det-själv" tips för bakre delen | |
|
Tyvär är det nog inte bara stötdämparna som kan ha pajat. Troligtvis har något hänt i framvagnen, krokigt styrstag med all säkerhet, kan du inte kolla sånt själv, så låt någon som kan kolla. Det kan vara något allvarligt, är absolut inte bra att åka med utan kontroll |
|
|
Rolfson: Ska se över det, låter vettigt att styrstaget har krökt sig Men dämparna, är det svårt att byta dom själv? Hade tänkt införskaffa mig nya stötdämpare och fjädrar men vet inte om jag kommer klara sätta dit det själv... |
|
| Byta främre stötdämpare är väl inget man gör med lilla "händig-hemma" verktygslådan. Är Du osäker låt någon annan göra det. Det är inget avancerat jobb i sig men det krävs vana och kunskap. | |
|
Enklast vore ju att köpa fräscha fjäderben på skroten och bara skruva dit, samt byta styrstag och eventuellt länkarmar. Sen lämnar du in den på framvagnsjustering så blir det nog kanon! |
|
|
Känns som man borde satsa på nytt :) Köpte bilen för 5000 och den har gått över 27k mil... Sälja den som reservdelsbil och satsa på 5 serien :) |
|
| Blev det skador på karossen också när Du körde av? | |
|
mr.christian: Ja, 3 postlådor förstörde min dörr :( Kan lägga upp bilder på den om det finns intresse? |
|
| ja gör det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.