AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.382

Döda pixlar som plötsligt vaknat...

martinv8
Sen min bil stått strömlös i ca 3v, har dom döda pixlarna i färddatorn vaknat till liv! nån som varit med om detta?
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Har hört om liknande fenomen.. Kan hända om de står i ex varmgarage en längre tid så att fukt å sånt försvinner..

Dessvärre blir det nog en kortvarig lycka, skulle tro att de snart försvinner igen.. :/

Mvh Elias

En trimmad traktor är fortfarande en traktor
JB
10
JBA
540iA -00
Upplevde samma problem på min första BMW. En del pixlar som hade slocknat kunde "vakna upp". Dock var tendensen med antalet slocknade pixlar nedåtgående. Slutade med att jag lämnade in bilen hos BMW så att de fick byta displayen.

Jörgen

JBA
wi
40
wigge
320 XD 2011.

JBA

Vad kostade det att byta displayen?
jo
1
jonax
540iA Touring-00
man behöver inte byta displayen alls räcker bara med lite små fix hade samma problem......fixat själv i 100%

Mo
30
Monkie79
BMW 523iA Touring -98
Spana in i Gör-det-själv, mekartips. Där finns det tips för hur du kan få tibax döda pixlar...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På min e39:a funkar pixlarna bra vid fuktig väderlek, men när bilen blivit varm vid längre körning försvinner vissa igen.

BMW CS #5206
JB
10
JBA
540iA -00
Jag fick ge 6000 för dispaly och arbete hos en BMW verkstad.

Jörgen
wi
40
wigge
320 XD 2011.

6000 känns något saftigt, aj aj. Får nog försöka att fixa det själv.
JB
10
JBA
540iA -00
Mekanikerna sa att man kunde köpa begagnat displayer på skroten till en bra peng (ca 2500 kr) . Dessa skulle enligt uppgift vara fullt fungerade. De tar dem från nya skrotade bilar. Han tippsade detta efter jag hade köpt min....

Jörgen
sy
20
syd
540iA -97
Jodå, pixlarna kommer och går. Tog isär och rengjorde enligt mektipset i höstas, funkar väl bättre än tidigare men inte helt bra. Precis som för Christer verkar det bli bättre vid fuktig väderlek. Just nu är det helkass, ovanligt kallt och torrt i Göteborg....

/Martin

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.