|
|
|
|---|---|
martinv8 |
Sen min bil stått strömlös i ca 3v, har dom döda pixlarna i färddatorn vaknat till liv! nån som varit med om detta? |
|
Har hört om liknande fenomen.. Kan hända om de står i ex varmgarage en längre tid så att fukt å sånt försvinner.. Dessvärre blir det nog en kortvarig lycka, skulle tro att de snart försvinner igen.. :/ Mvh Elias En trimmad traktor är fortfarande en traktor |
|
|
Upplevde samma problem på min första BMW. En del pixlar som hade slocknat kunde "vakna upp". Dock var tendensen med antalet slocknade pixlar nedåtgående. Slutade med att jag lämnade in bilen hos BMW så att de fick byta displayen. Jörgen JBA |
|
|
JBA Vad kostade det att byta displayen? |
|
|
man behöver inte byta displayen alls räcker bara med lite små fix hade samma problem......fixat själv i 100% |
|
| Spana in i Gör-det-själv, mekartips. Där finns det tips för hur du kan få tibax döda pixlar... | |
|
På min e39:a funkar pixlarna bra vid fuktig väderlek, men när bilen blivit varm vid längre körning försvinner vissa igen. BMW CS #5206 |
|
|
Jag fick ge 6000 för dispaly och arbete hos en BMW verkstad. Jörgen |
|
| 6000 känns något saftigt, aj aj. Får nog försöka att fixa det själv. | |
|
Mekanikerna sa att man kunde köpa begagnat displayer på skroten till en bra peng (ca 2500 kr) . Dessa skulle enligt uppgift vara fullt fungerade. De tar dem från nya skrotade bilar. Han tippsade detta efter jag hade köpt min.... Jörgen |
|
|
Jodå, pixlarna kommer och går. Tog isär och rengjorde enligt mektipset i höstas, funkar väl bättre än tidigare men inte helt bra. Precis som för Christer verkar det bli bättre vid fuktig väderlek. Just nu är det helkass, ovanligt kallt och torrt i Göteborg.... /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.