AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.952

1/4 Licenskurs (racing) i Linköping

Sida 2 av 3
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Om det är en cab måste den väl ha störtbågar och hardtop också va ? Eller har jag fel ?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Highway Star:
Stämmer bra det.
Grejerna ska också vara orginal/godkända av BMW om jag fattat det hela rätt.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Det finns platser kvar.
Ta steget in på banan ! : )
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag väntar på lön sen är det bokning som gäller!!

Mpower
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
SÅ äntligen har jag bokat in mig på kursen och jag kom med sa kursledaren på telefon :-)
Ett byta av dåliga fram bromsar till mötet sen är det klart.

Vad tycker ni om att jag ska köra på? precis godkända sommar däck bak eller ska jag inhandla sprilans nya bakdäck några dagar innan?
Självklart nya däck om jag märker att ett grymt lågtryck ligger över landet men i fint väder är det ok att komma upp med däck som har lite mönster kvar??

Mpower
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Trevligt betan !

Jag tycker du ska använda dina gamla sommardäck om dessa fortfarande är godkända.
När du har fått den berömda "jag-måste-göra-om-detta-oftare" känslan så köper du gatlegala r-däck för pengarna.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hobbe Z4: 1,6 m.m borde man hitta på dem tycker man ,jag ska kolla i helgen men det borde gå bra!
KAn man köra på R-däck bak och standard fram kanske?Dem fram däcken jag har är som nya nämligen...men sånt löser sig.

Kom igen nu resten som tänker på licens körning tryck in 1250 kr och häng med på detta!!

Mpower
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
samma däck runt om...så du slipper att däcken reagerar olika...dvs r-däck runt om eller vanliga däck runt om.
Du får aldrig upp tempen i r-däcken innan std däcken överhettar
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det är stor skillnad på egenskaperna hos r-däck och vanliga gatdäck. Rdäck kräver en temperatur på ungefär 40-50 grader för att klistra ordentligt och ge bästa möjliga grepp. Vid denna temperatur blir vanliga gatdäck överhettade.

Gatdäck funkar på ett helt annat sätt, de är gjorda för att ge fullt grepp vid en betydligt lägre temperatur.

Dessutom kör man med helt andra lufttryck i rdäck vs. gatdäck.

Finns mer att läsa om däck här: Länk

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Som jag kunde tro då,jag börjar med ett par nya standard bakdäck sen får jag se längre fram när man är varm i kläderna.
M3 Frazze: jag ska ta och läsa igenom länken med däcktryck m.m Någon som kan ge ett svar direkt på vilket däcktryck man ska ha på bana med 17"235 bak 215 fram standard däck?

Mpower
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Om snön ställer till det 1/4 så kommer ett alternativt datum att presenteras.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det verkar vettigt annars finns det alltid vinterdäck :-)

Mpower
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Får verkligen hoppas att snön försvinner.. annars kan vi väl köra med dubbdäck på banan? ;-) *rivis sönder den stackars banan*

Längtar till en snöfri 1'e april.

/Magnus
www.snajdarn.se
Fl
41
FlyingFinn
328i Touring -96
Har också anmält mig till licenskörningen. Ska bli grymt kul!

Är det någon som åker söderifrån som man kan hänga på?! Åker själv från Vaggeryd (några mil söder om Jkpg).

Alltid trevligt om man kan "samåka"..! :-)

/Tero
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
FlyingFinn:jag bor i växjö och har bokat in mig på licenskörning med, och en mini karavan till körningen tycker jag låter som en bra ide!
Har du fått bekräftat via mail att du är antagen än??Jag har inte fått det än men Kursledaren sa det på telefon för 2 veckorsen.

Mpower
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag mailade och frågade och han sa att det kommer snart ut info... skulle kommit i slutet av förra veckan var det tänkt så det är nog på gång ganska snart iaf :-)

/Magnus
www.snajdarn.se
Z3 Magnus: Nu tror jag inte att du menade det ordagrant när du skrev dubbdäck...
Men för att förtydliga det hela, några bilar med dubbdäck kommer inte att hitta ut på banan oavsett väderlek. Det sliter som påpekat för mycket på asfalten.

Snöns försvinner tills dess åtminstone på banan, jag lovar! ;)
I värsta fall får ni ta med er sommarhjulen och byta på plats. :)

/Anton
Fl
41
FlyingFinn
328i Touring -96
betan:

Jag fick en bekräftelse via mail, men det skulle komma ytterligare info.
Angående "minikaravanen", så kan vi väl höras när det börjar dra ihop sig?

Är det någon som vet om man får ha åskådare med sig? Lillbrorsan skulle gärna hänga med!

/Tero
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
FF,
Ta brorsan med dig. Det går bra.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
FlyingFinn:Vi kan maila när det närmar sig,jag får maila kursledaren så att han inte glömmer mig :-)
2 328 or på banan inom kort då,trevligt!!

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.