|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW Sport Club kommer att ha en licenkurs i Linköping 1/4 för er som har funderat på att skaffa en racinglicens. Mer information kommer på hemsidan: Länk | |
|
Får man försöka komma iväg på. Vad kommer det kosta ungefär? Ska väl se till att bli medlem även i BMW SC så man har någonting att koppla sin licens till. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag har inte en exakt siffra i huvudet men runt ca 1500 Kr. Paketet inkluderar en hel dag (teori och praktik), samt medlemskap i BMW Sport Club. Biljetten till en kul säsong på Sveriges banor med din BMW :) |
|
|
Nice :-) det får det bli! Mpower |
|
| Vilken tur man bor i Linköping då :)). Får införskaffa ett exemplar hardtop ser det ut... | |
|
Hobbe: Låter som ett högst överkomligt pris, så får det bli:) Highway Star: Du får väl slå en signal till "hardtopkompisarna" i Malmö och höra efter, skulle inte förvåna mig om dom tar hem på beställning om man är ute i god tid:))) Nä usch och fy för såna människor. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Skall seriöst överväga att närvara vid denna licenskurs! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, Det blir billigare än en av dina Bimmerabends. Ingen huvudvärk dagen efter heller... :) Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Kalle: Det är en riktigt bra kurs. Jag har själv gått den för nåt år sen. Jag undrar dock om du inte ska försöka närvara på en licenskurs som hålls på Knutstorp istället? Det blir ju onekligen en lite kortare bit att åka för dig. Kursen på Sviestad inkluder mat i priset förresten. Om dom nu inte ändrat på det till detta år. /Anton |
|
|
Kalle: Vore trevligt att se dig lite längre "norr ut". Jag har ju varit på en träff med dig i skåne så nu är det din tur.:) Jag har åkt sträckan Sthlm-Malmö i 318is och det fungerar även om man inte kommer fram lika nystruken som efter att ha gjort samma resa med t.ex. E39.:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
När är det kurs på Knutstorp då? :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Andersson_CSI: Haha.. nä man ska nog inte sponsra deras verksamhet, förr eller senare är man själv den som blir drabbad. Bättre o köpa en beggat så kanske man ev får kvitto, fodral, TUV mm till den också :). |
|
|
Kalle: Du vet var man söker efter sådan här info.. ;-) Länk <-- Generellt för södern Länk <-- Direkt för detta ändamål Priset är dock högre än Sviestadskursen, vilken är riktigt bra. Om denna kurs håller måttet går att ta reda på.. Så jag sökte lite mer Länk <-- Dag 1 Länk <-- Dag 2 Verkar ju inte helt fel. :-) Det är inte så att jag missunnar BMW SC deltagare på deras kurs. Det känns bara så onödigt att åka genom halva Sverige för att köra på Sviestad när Knutan (Sveriges roligaste bana ;-)) ligger så nära. /Anton |
|
|
Highway Star: Nä det är bäst att göra så, Har själv fått påhälsning av folk som ansett sig behöva familjens fälgar mm. bättre än oss, inget vidare kul. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hobbe Z4:Sen när licensen är tagen och man blivit medlem i SC behöver man skicka efter eller ansöka om tillstånd hos SBF för att få köra på sveriges banor då? Eller kan man dyka upp på mantorp med bil hjälm sen gasa?Info om sådana här praktiska saker kommer det på hemsidan med? Mpower |
|
|
betan, Du får ett utbildningsbevis efter kursen som du skickar till SBF (inom sex månader). På utbildningsbeviset anger du vilken SBF ansluten klubb du vill tillhöra. Givetvis BMW Sport Club : ) Kort efter att du har postat utbildningsbeviset kommer ett inbetalningskort från SBF för kostnaden för själva utfärdandet av licensen, och när denna är betald kommer ett trevligt paket i din brevlåda. Sedan är det bara att tuta, och köra på våra banträffar. Du borde utan tvekan hinna med allt innan 6/5. Du kan läsa mer på SBF:s hemsida, och kommer dessutom få allt repeterat under själva utbildningen. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Hobbe Z4:Ok!!Mantorp vill man köra på ju :-) då väntar jag på lite info på SC sidan om anmälning osv. Mpower |
|
|
Licensansökan ska undertecknas av någon (sekreterare el. ordförande) i klubben man är medlem i, sedan skickas ansökan vidare till sbf. Och hos sbf tar det en j___a tid, de är inte snabba i vändningarna, räkna med ca 5-6 veckor. Men då kan man visa upp kvittot från licenskursen, så är det någon bankörning innan man fått licensen kan man vara med ändå. Jag kan fö. rekommendera licenskursen på sviestad, där klaras allting av under en och samma dag (13-21) och det är halva kostnaden jämfört med kurserna på knutan. Det betalade sig för min del att köra upp till linköping från skåne. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
M3 Frasse: Som snålläning har jag ochså räknat ut det och kollade på länken från Anton lillsund sen att man blir medlem i Sc på kuppen gör saken mycket lättare! Mpower |
|
|
Hur länge gälle en racinglicens då? vilka bilart är godkända? mvh Masrcus |
|
|
m-b, Så länge du betalar den årliga avgiften för licensen, och tillhör en SBF-ansluten klubb. Kan vara vilande i fem år. Läs mer på SBF:s hemsida. Gatlegala bilar, dvs försäkrad, skattad, och besiktigad. Givetvis även bra om du har en BMW då BMW Sport Club är en märkesbunden klubb. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.